نصرت الله علیرضایی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی در تریبون ها به نام مردم و افکار عمومی سخن می گویند، افزود: منطقی نیست که عده ای براساس منافع جناحی و سیاسی، دیدگاه های شخصی و تحلیل های فردی خود را با قطعیت به زبان مردم می کنند و از این طریق دولت را مورد هجمه و تخریب قرار می دهند.
این مسئول با بیان اینکه این عمل نه عقلانی، نه شرعی و نه اخلاقی است، اظهار کرد: کسانی می توانند از زبان مردم خواسته ها و مطالبات آنها را مطرح نمایند که آرای مردم را به عنوان نماینده و مدعی العموم به دست آورده باشند.
وی با بیان اینکه مردم بهترین داور و قاضی در ارزیابی عملکرد مدیران و مسئولان به شمار می روند، ادامه داد: مردم در سال 92 قضاوت و تصمیم خود را به نمایش گذاشتند و در 29 اردیبهشت سال آینده نیز در خصوص ارزیابی عملکرد دولت نظر می دهند بنابراین نباید برخی در این خصوص شتاب و عجله داشته باشند.
وی با بیان اینکه مردم در ادبیات سیاسی جامعه ما مظلوم ترین واژه است، افزود: بسیاری از سخنرانان جهت گیری های خود را بر روی این واژه قرار می دهند اما هنگام عمل این واژه مظلوم ترین کلمه است و از آن تنها به عنوان ابزار و مستمسک بیان خواسته ها و مطالبات خود استفاده می کنند.
علیرضایی در ادامه با بیان اینکه بدون شک نقدهای منصفانه و دلسوزانه از سوی دولت پذیرفته می شود، ادامه داد: دولت هیچگاه به دنبال ایجاد فضای امنیتی در جامعه نیست و پذیرای نقدها است اما در نهایت باید قضاوت را به مردم واگذار کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با ذکر اینکه جامعه امروز بدون رسانه های جمعی قابل تصور نیست، افزود: رسانه های جمعی اشکال و انواع مختلفی از سنتی تا مکتوب، دیجیتال و شبکه های مجازی دارند بنابراین فضای بسیار مناسبی برای انعکاس دیدگاه ها، درخواست ها، تحلیل ها و انتقادها نسبت به مسائل مختلف اجتماعی به شمار می روند.
وی با بیان اینکه در گذشته چیزی به نام افکار عمومی ، رای و نظر مردم و انتخابات وجود نداشت، افزود: با گستردگی رسانه های جمعی مفهوم افکار عمومی و آرای مردم به مرور وارد عرصه های سیاسی و اجتماعی شد و به عبارت دیگر رسانه ها بستری برای انتقال افکار و خواسته های مردم به حاکمان و تصمیم گیران جامعه شدند.
علیرضایی اضافه کرد: در جامعه ایران نیز به تبع موج جهانی، بسط و گسترش رسانه ها و توجه به افکار عمومی و رای مردم در 2 شاخص و محور حقوق شهروندی و دموکراسی به صورت مصداقی خود را نشان می دهد.
مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت نظرات و افکار مردم در جامعه امروزی، افزود: جریان ها و گروها هر چقدر خود را انقلابی، متقی و وفادار به انقلاب و ارزش ها نشان دهند کافی نیست بلکه در کنار این شاخص ها، موضوع مهم نظر مردم است که آنرا در تعبیر امام راحل که فرمودند میزان رای مردم است نیز مشاهده کردیم.
وی با بیان اینکه امروزه بهترین راه حکومت بر مردم کسب رای اجتماعی و افکار عمومی است، در پایان افزود: صلاحیت و مشروعیت مدیریت و حکومت بر مردم تنها از طریق وزن کشی گروه ها و شخصیت ها و شرکت در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی و انتخابات به دست می آید و امروزه دیگر پذیرش نکردن جامعه و افکار عمومی در هیچ سیاست و سیستمی قابل قبول نیست.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.