به گزارش ایرنا، کامران طاهرپور روز چهارشنبه در نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز آموزشی منطقه پنج کشور اظهار کرد: به عنوان مثال استارت آپ یکی از مفاهیم علمی جدید و بسیار مهم است که تا پیش از این برای مردم و حتی مسئولان شناخته شده نبود.
وی اضافه کرد: برگزاری 2 دوره استارت آپ با موضوع آی تی و گردشگری در این استان باعث شده است که عموم مردم و دانشگاهیان با این مفهوم جدید کاربردی که در خلق و به ثمر نشستن ایده های نو کاربرد بسیاری دارد، آشنا شوند.
رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: هم افزایی و تجمیع امکانات، توانمندی ها و دانش روابط عمومی های منطقه پنج کشور به سرآمد شدن و توسعه پارک های علم و فناوری و دانشگاه های غرب کشور کمک می کند.
طاهرپور اظهار کرد: روابط عمومی های منطقه پنج کشور باید ارتباطات خود را گسترش داده و دانش، تجربه و توان خویش را به یکدیگر منتقل کنند تا زمینه ارتقا دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پارک های علم و فناوری این منطقه فراهم شود.
وی تاکید کرد: همچنین روابط عمومی های دانشگاه ها و پارک های علمی و فناوری به سبب قرار گرفتن در یک فضای علمی و دانش محور باید تلاش کنند دانش خود را به دیگر روابط عمومی های دستگاه ها و ادارات منتقل کنند تا زمینه رشد و پیشرفت آنها نیز فراهم شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام روابط عمومی ها را به مثابه سیستم عصبی یک دستگاه عنوان کرد و گفت: با این وجود روابط عمومی ها به علت کم توجهی مدیران تنها نقش تبلیغاتی و اطلاع رسانی عملکرد را به عهده دارند در حالی که باید برنامه های کلان دستگاه ها را تدوین و ارزیابی کنند.
طاهرپور اضافه کرد: اگر روابط عمومی ها جایگاهی شایسته در دستگاه ها و ادارات ندارند باید به عملکرد خود نگاه و آن را اصلاح کنند.
وی تاکید کرد: عملکرد مثبت روابط عمومی ها ملاک موفقیت یک دستگاه است و زمانی که روابط عمومی دستگاهی در جایگاه مناسب قرار داشته و وظایف عام و خاص خود را بدرستی انجام دهد به طور قطع می توان گفت آن دستگاه در انجام وظایف خود موفق است.
نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه پنج کشور شامل استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان در پارک علم و فناوری ایلام برگزار شد.
در این نشست کارگاه آموزشی با موضوع مسائل مالی برای شرکت کنندگان برگزار شد.
پارک علم و فناوری استان ایلام به عنوان یکی از پارک های نوپا و جوان کشور، فعالیت نخستین خود را در سال 92 آغاز کرده اما مجوز فعالیت آن در سال 94 به صورت موقت صادر شده است.
ایلام با تنها چهار شرکت دانش بنیان در ردیف آخر استان های کشور در زمینه تعداد شرکت های دانش بنیان قرار دارد.
استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجوی مقاطع گوناگون در آن تحصیل می کنند.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.