به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه برگزار شد افزود: برای رفع مشکلات فرهنگی برخورد قهری و جبری نتیجه ای ندارد و دراین راستا باید کار فرهنگی کارشناسی شده انجام شود.
وی با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری بیان کرد: فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی با کار فرهنگی نهادینه خواهد شد.
امام جمعه بروجرد اظهار کرد: امروز با توجه به بحران ریزگردها و پدیده گرد وغبار در برخی استان های کشور نیاز داریم تا با کار فرهنگی مردم را به حفظ وحراست ازمحیط زیست و منابع طبیعی حساس کنیم و این موضوع با فرهنگ سازی امکان پذیر است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: روند تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در کشور خطرناک است و اگر چاره ای برای رفع این معظل اندیشیده نشود آینده خوبی در انتظار کشورنخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه یکی ازعواملی که باعث می شود فرهنگ حفظ و نگهداری محیط زیست همگانی شود جلب مشارکت عمومی است ادامه داد: مشارکت مردم در امر حفظ و حراست از محیط زیست به یک کار فرهنگی مداوم نیاز دارد که دستگاههای مرتبط با امرمحیط زیست باید انجام دهند.
امام جمعه بروجرد افزود: فرهنگ کمک به نیازمندان در کشور به خوبی مطرح شده است زیرا سال گذشته در کشور 700 میلیارد ریال در جشن نیکوکاری به نیازمندان از طرف مردم کمک شد که نشانه فرهنگ سازی خوب دراین راستا است.
فرمانده انتظامی بروجرد در این نشست گفت: با گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی، فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است و باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی به کاربران آموزش داده شود.
سرهنگ علیرضا دلیری افزود: فضای مجازی امروز به مکانی برای تهدید و توهین به افراد تبدیل شده و فرصت خوب فضای مجازی به تهدید برای جامعه تبدیل شده است.
به گفته وی افراد به راحتی در شبکه های مجازی کانالی برای خود تعبیه کرده و هر مطلبی را که دوست دارند منتشر کرده و دراختیار دیگران قرار می دهند که فرهنگی حضور در فضای مجازی باید به همگان اموزش داده شود.
وی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام انتخابات گروه ها و کانال های تلگرامی پر از مطالب بدون سند و مدرک شده که باید در این راستا اقدامات اساسی صورت گیرد.
7273/7190
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.