به گزارش ایرنا، این آیین روز شنبه با حضور شهیندخت ملاوردی و جمعی از بانوان فعال در حوزه های اجتماعی و سیاسی کشور در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار شد.
شرکت کنندگان در این آیین، ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگاران گفت: نقش امام خمینی(ره) در بازیابی هویت زن مسلمان و ارائه الگویی از یک بانوی مسلمان ایرانی که با هیچ گونه تحجر، افراط و تفریط میانه ای ندارد بسیار پررنگ و حیاتی بود.
شهیندخت ملاوردی به الگویی که حضرت امام خمینی(ره) برای زن مسلمان ایرانی ترسیم کرده اند اشاره کرد و عنوان داشت: امام خمینی(ره) در کنار نقش مادری و همسری که زنان مسلمان ایرانی دارند آنان را به عنوان یک عنصر فعال و کنشگر اجتماعی و سیاسی در جامعه مطرح کرد.
وی به تاکیدات امام راحل(ره) در خصوص اینکه زنان هم باید هم دوش مردان در نهضت اسلامی نقش داشته باشند اشاره کرد و اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب نقش زنان را در پیروزی و پیشبرد انقلاب بسیار پررنگ می دانستند و حتی گاهی نقش زنان را بیشتر و مهم تر از مردان قلمداد می کردند.
ملاوردی ادامه داد: پس پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر اساس نگاه و سیاست امام خمینی(ره) زنان نقش پررنگی در تحولات کشور داشتند و در حال حاضر نیز بانوان ایرانی می توانند از ظرفیت به وجود آمده در نظام اسلامی استفاده کنند و در مقدرات کشور حضور فعالانه داشته باشند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.