به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه کمیته بانوان و خانواده خلخال افزود: بانوان شاغل در ادارات دولتی ، ارگان ها و سازمان ها دست کم یک ساعت از وقت خود را صرف ورزش خواهند کرد.
وی گفت: این برنامه با همکاری باشگاه برق بخش خصوصی این شهرستان اجرا شده و انتظار می رود با گسترش چنین برنامه هایی فرهنگ ورزش در بین بانوان نهادینه شده و با مشکل افزایش وزن و بیماری های قلبی و عروقی ناشی از کم تحرکی مقابله شود.
وی نشاط اجتماعی را از نیازهای ضروری جامعه امروزی به ویژه جامعه بانوان دانست و افزود: وجود فشارهای اقتصادی حاکم بر جامعه همراه با سایر مشکلات فراروی خانواده ها از جمله بیکاری فرزندان روحیه بسیاری از افراد جامعه را خسته کرده و جامعه بیش از هر زمان دیگر نیازمند نشاط اجتماعی است.
او اظهار کرد: بخشی از این نشاط با فراهم کردن زمینه حضور بانوان در عرصه های ورزش همگانی و بخش دیگر نیز با اجرای برنامه های شاد در جامعه فراهم می شود.
وی حضور هزاران نفر از مردم خلخال در جشنواره ورزش های زمستانی این شهرستان را نمونه ای از علاقه مردم به برنامه های شاد و نشاط آور دانست و بر استمرار چنین برنامه هایی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی تاکید کرد.
او با تبریک روز مادر و هفته زن از برنامه ریزی برای برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی ، مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی ویژه بانوان ، جشن کوثر و دهها برنامه متنوع در این هفته خبرداد.
فرماندار خلخال گفت: جامعه سالم نیازمند افراد سالم است و ایجاد سلامت اجتماعی از وظایف مسوولان اجرایی شهرستان است که باید با همکاری تشکل های غیر دولتی و سمن ها در جامعه محقق شود.
کلثوم ملک زاده ، مشاور فرماندار و دبیر کمیته زنان و خانواده فرمانداری خلخال نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و ورزش بانوان این شهرستان و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های شاد در هفته زن در این شهرستان خبرداد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.