اکبر اسکندری نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح عیدانه کتاب در استان، هدف از اجرای این طرح را رونق بازار کتاب و ترویج کتاب خوانی در کنار توزیع بخشی از یارانه مصرف کننده‌ها در کتابفروشی‌ها و همچنین تقویت ناشران عنوان کرد.
این مسئول اضافه کرد: کتاب فروشی های علامه و مینوی خرد در قزوین، خانه کتاب قائم در تاکستان و کتابفروشی فطرس در شهر محمدیه مشمول این طرح هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح عیدانه کتاب به عنوان پنجمین طرح حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به منظور پرداخت یارانه کتاب به خریداران،گفت: این طرح که از هفته جاری آغاز شده است تا 15 فروردین ماه سال آینده در کتابفروشی های یاد شده ادامه می یابد.
اسکندری نژاد با اشاره به اینکه این طرح با شعار 'امسال هم کتاب عیدی دهیم' برای دومین بار در استان قزوین در حال برگزاری است، افزود: علا‌قه مندان به این کالای فرهنگی می ‌توانند با در دست داشتن کارت ملی خود تا پیش از پایان مهلت تعیین شده به کتاب‌ فروشی‌های مورد نظر مراجعه کرده و کتاب‌های حوزه بزرگسال را با 20 درصد و کودک و نوجوان را با 25 درصد تخفیف خریداری کنند.
وی تاکید کرد: طرح عیدانه کتاب فرصت مناسبی برای بهره مندی اقشار مختلف جامعه از یارانه کتاب است و خریداران این کالای فرهنگی با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند در چند نوبت از کتابفروشی‌های مختلفی که عضو طرح هستند تا سقف یک میلیون ریال خرید کنند.
طرح عیدانه کتاب با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب در حال برگزاری است.
این طرح با توجه به فضای عید نوروز و تعطیلات این ایام، فرصت خوبی را به منظور مطالعه بیشتر برای مردم ایجاد می کند.
754 کتاب فروشی از 31 استان کشور در طرح عیدانه کتاب مشارکت دارند.
7389**3013
خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.