به گزارش ایرنا،در این جشنواره 20 بانوی قزوینی در 12 غرفه انواع شیرینی های سنتی و باقلوای تولیدی خود را به نمایش گذاشتند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در این مراسم گفت:پخت شیرینی سنتی از قدیم در قزوین رواج داشته و اکنون بسیاری از شیرینی ها جزو سوغات قزوین محسوب می شوند.
مریم بیدخام تاکید کرد:قزوین دارای سابقه طولانی در پخت شیرینی های سنتی است و بیشتر بانوان اهل این شهر به مناسبت های مختلف در خانه های خود اقدام به پخت شیرینی سنتی می کنند.
وی تصریح کرد: هنر شیرینی پزی از دیرباز بین بانوان خانه دار قزوینی رایج بوده و کمتر خانواده ای پیدا می شود که در طول سال به ویژه ایام نوروز به پخت چند نوع از آن نپردازد.
این مسئول اضافه کرد:با برگزاری این جشنواره در نظر داریم روحیه نشاط و امید را در جامعه افزایش دهیم و به احیای شیرینی های سنتی و خانگی بپردازیم.
وی با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در قزوین برگزار شد،اظهار داشت:استقبال مردم به ویژه بانوان از این جشنواره قابل توجه بود.
بیدخام افزود:باید با معرفی شیرینی های سنتی فراموش شده و یا در حال زوال به مردم، از حذف طعم و مزه آن از ذائقه مردم جلوگیری کرد.
این مسئول در پایان تاکید کرد: این جشنواره از سوی اداره کل بانوان و خانواده استانداری قزوین با هدف تقویت توانمندی های زنان و معرفی هنر شیرینی های سنتی قزوین برگزار شد.
همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بانوان قزوینی به پخت 30 نوع شیرینی سنتی می پردازند.
باقلوا،پادرازی و نان قندی از معروف ترین شیرینی های سنتی قزوین به شمار می روند.
بعضی از شهروندان قزوینی براساس یک سنت قدیمی در روزهای پایانی سال به پخت شیرینی های سنتی می پردازند و آنها را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده می کنند.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.