مریم بیدخام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره از سوی اداره کل بانوان و خانواده استانداری قزوین با هدف تقویت توانمندی های زنان و معرفی هنر شیرینی های سنتی قزوین برگزار می شود.
این مسئول گفت:هنر شیرینی پزی از دیرباز بین بانوان خانه دار قزوینی رایج بوده و کمتر خانواده ای پیدا می شود که در طول سال به ویژه ایام نوروز به پخت چند نوع از آن نپردازد.
وی اظهار کرد: قزوین دارای سابقه طولانی در پخت شیرینی های سنتی است و بیشتر بانوان اهل این شهر به مناسبت های مختلف در خانه های خود اقدام به پخت شیرینی سنتی می کنند.
بیدخام با بیان اینکه شیرینی سنتی قزوین علاوه بر اینکه یک خوراکی است به عنوان جزئی از فرهنگ و تاریخ شهروندان قزوینی نیز به شمار می رود، ادامه داد:باید با معرفی شیرینی های سنتی فراموش شده و یا در حال فراموشی به مردم، از حذف طعم و مزه این خوراکی خوشمزه از ذائقه مردم جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره باید تا دوازدهم اسفند ماه تصویری از نمونه کار خود را به نشانی اعلام شده در فضای مجاز ارسال کنند، اضافه کرد:در پایان این جشنواره نفرات برتر در مراسمی معرفی و از آنها تجلیل می شود.
مدیرکل امور بانوان و امور خانواده استانداری قزوین در پایان افزود: از علاقه مندان به شرکت در این جشنواره درخواست می شود برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 33682902 تماس بگیرند.
بانوان قزوینی به پخت 30 نوع شیرینی سنتی می پردازند.
باقلوا،پادرازی و نان قندی از معروف ترین شیرینی های سنتی قزوین به شمار می روند.
بعضی از شهروندان قزوینی براساس یک سنت قدیمی در روزهای پایانی سال به پخت شیرینی های سنتی می پردازند و آنها را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده می کنند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.