به گزارش ایرنا، فریدون همتی در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع روستای جزمه از توابع شهرستان آبیک برگزار شد، افزود: خداوند برخلاف میل و گمان دشمنان اسلام، نسل پیامبر اسلام (ص) را توسط دخت گرامی ایشان جاویدان و جاری ساخت و عشق و ارادت به ساحت ایشان و اولاد آنها را در قلب و جان شیعیان و محبان آنان پایدار نمود.
وی اضافه کرد: امروزه دانشگاه ها،مراکز علمی و تحقیقاتی و آزمایشگاه ها تمامی تعالیم و آموزه های قرآنی و دینی را که یک هزار و 400 سال پیش توسط پیامبر اسلام (ص) مطرح شده اند، تایید می کنند و شایسته است همه ما در پیروی و انجام آنها با دقت و توجه خاص گوی سبقت را از همگان برباییم.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه باید از اخلاق ائمه اطهار (ع) تاسی بگیریم، افزود: امروزه بسیاری در فضای مجازی به تخریب دیگران اقدام می کنند در حالی که یکی از معیارهای انسان مومن و مسلمان در جامعه امروزی پرهیز از تخریب و تهمت به برادر دینی خود می باشد بنابراین براساس موازین اخلاق اسلامی هر پیامی نباید در فضای مجازی منتشر شده و از انتشار مقطعی و بریده شده سخنان دیگران و مخدوش کردن چهره آنها باید خودداری کرد.
استاندار قزوین در ادامه ایجاد شغل های جدید در کنار تلاش برای حفظ اشتغال موجود را مورد توجه جدی دولت دانست و گفت: در همین رابطه امسال 19 هزار شغل جدید در استان ایجاد شده که مستندات آن موجود است و هیچ کس نمی تواند آنرا انکار کند.
همتی اظهار کرد: شغل های جدید در پی سیاست های اقتصادی دولت و حمایت آن از واحدهای تولیدی و بهبود فضای اقتصاد کشور ایجاد شده اند.
وی در ادامه با اشاره به انجام مذاکرات هسته ای و دستیابی به برجام،گفت:من به عنوان یک فرد مطلع و آگاه عرض می کنم که دستاوردها و نتایج برجام تا سال های آینده قابل بیان نیست و تمامی جزئیات برجام که با تدبیر مقام معظم رهبری، عقلانیت دولت و تاکتیک تیم مذاکره کننده به سرانجام رسید نیز قابل تشریح نیستند.
استاندار قزوین با بیان اینکه دشمنان با تهمت و افترا افکار جهانی را به این سمت که ایران صلح جهانی را تهدید می کند سوق داده بودند،افزود:در پی مواضع روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت تدبیر و امید و در نتیجه برجام، پرونده ایران از شورای امنیت سازمان ملل خارج شد و آژانس انرژی هسته ای بر صلح آمیز بودن فعالیت های ایران صحه گذاشت و در نتیجه کشورمان به عنوان یک قدرت هسته ای درجهان به رسمیت شناخته شد.
وی با بیان اینکه تحریم ها را به زباله دان تاریخ فرستادیم، اضافه کرد:اکنون ایران به صورت قانونی به عنوان یک کشور هسته ای در جهان شناخته می شود و در حال مبادله آب سنگین و کیک زرد بوده و شاهد فعالیت سانتریفیوژ آی آر هشت هستیم در حالی که اگر قبل از تحریم ها به این موارد دست می زدیم، دهها قطعنامه علیه ما صادر می شد.
همتی با بیان اینکه ایران براساس فرموده رهبر فرزانه انقلاب به دنبال سلاح های کشتار دسته جمعی نیست، افزود:ما در جنگ هشت ساله تحمیلی بارها از بمباران مواضع غیر نظامیان خودداری کردیم و نشان دادیم کشوری با این منطق هیچگاه به دنبال بمب هسته ای نیست بلکه بمب هسته ای ما اتحاد مردم،ایمان و انسجام،مشت های گره کرده و پیوند مردم با رهبری است.
همتی همچنین با اشاره به مواضع اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا در منع ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا، گفت:برخی معتقد بودند ایران نیز باید در برابر این عمل مقابله به مثل کرده و از ورود کشتی گیران آمریکایی به کشور برای شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی جلوگیری کند اما دولت با پایبندی به قوانین جهانی نه تنها مانع ورود آنها نشد بلکه با شکست تیم آمریکایی اقتدار،عقلانیت و بزرگی ایران به رخ جهانیان کشیده شد.
وی با بیان اینکه امروزه بانک های ما با تمامی جهان در حال داد و ستد هستند و تولیدکنندگان ما به سهولت محصولات خود را به کشورهای دنیا عرضه می کنند، افزود:دولت با استفاده از رهنمودهای رهبری مسیرهای عقلانی را در حوزه سیاست خارجی در پیش گرفت و در نتیجه موفق شد با تبدیل ایران هراسی به تعامل سازنده و نگاه خوب به ایران، دریچه ای نو به سوی کشور بگشاید.
وی، تک رقمی شدن نرخ تورم را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید یاد کرد و افزود:در نتیجه سیاست های دولت در حوزه اقتصاد، میزان ارزش صادرات استان که هیچ گاه از 350 میلیون دلار در سال فراتر نمی رفت در 6 ماه نخست سال جاری به 630 میلیون دلار افزایش یافته و همچنین یک هزار و 60 واحد تولیدی با تسهیلات کم بهره مورد حمایت و احیا قرار گرفته اند.
وی در ادامه به طرح انتقال آب شرب از سد طالقان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با وجود پیگیرهای گسترده برای اجرای این طرح در سال های گذشته اجرای آن به دلیل کمبود اعتبار و بودجه مسکوت مانده بود تا اینکه در سفر دولت تدبیر و امید به استان اعتبار آن برای آب رسانی به 14 شهر و 198 روستا مصوب شد و این پروژه اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد:اجرای 20 هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی قزوین از دیگر دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به استان بود که با اجرای آن تهدید کم آبی را کنترل کرده،کشاورزی را توسعه بخشیده و به اقتصاد مردم کمک می کنیم.
روستای جزمه از توابع شهرستان آبیک با 140 خانوار جمعیت در فاصله 40 کیلومتری شرق مرکز استان قزوین واقع شده است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشاز دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.