به گزارش ایرنا، سعید پاینبرد یکشنبه شب در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود:در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده تا سال1400 باید 50درصد دانش آموزان کشور در شاخه فنی و حرفه ای تحصیل کنند که این موضوع نیازمند افزایش تعداد هنرستان ها و تقویت تجهیزات آنها است.
وی اضافه کرد: با سه ساله شدن نظام هنرستان ها و تغییرهای صورت گرفته در محتوای کتاب ها و استانداردهای آموزشی در این بخش، این مراکز آموزشی با چالش بزرگی به نام کمبود تجهیزات کارگاهی مواجه هستند.
این مسئول با بیان اینکه 66کلاس درس جدید و 21سوله کارگاهی باید به هنرستان های فعلی استان افزوده شوند، گفت: رشته های مورد نیاز ما شامل مکاترونیک،صنایع دستی و گردشگری،سینما،نمایش،انیمیشن و معدن هستند.
پاینبرد، فراهم کردن زمینه احداث هنرستان در مناطق مختلف، ساخت سوله یا سالن های 100متری در هنرستان ها و تجهیز آنها به فناوری های جدید و به روز، پیش بینی اعتبارات لازم جهت ایجاد رشته های جدید، انجام نیازسنجی های مستمر به منظور شناخت نیاز بازار کار و برنامه های توسعه ای و راه اندازی هنرستان های شبانه روزی برای ایجاد فرصت های برابر آموزشی را از مهم ترین انتظارات به منظور تفویت شاخه فنی و حرفه ای از شورای آموزش و پرورش یاد کرد.
وی، از رتبه سوم استان در توسعه کمی هنرستان های کشور، رتبه دوم در قبولی آزمون های ورود به آموزشکده های فنی، رتبه پنجم در مسابقات فنی و حرفه ای ایران و رتبه چهارم در جشنواره های هنری کشور به عنوان افتخارات کسب شده آموزش و پرورش استان در شاخه فنی و حرفه ای نام برد.
این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش قزوین با وجود داشتن 7.8متر مربع سرانه فضای آموزشی فنی و حرفه ای و 3.4متر مربع سرانه فضای کارگاهی که 50درصد میانگین استاندارد کشور است، عملکرد مطلوبی در توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای داشته است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تخصیص اعتبارات از سهم اعتبارات تملک دارایی را یکی از راهکارهای موثر برای توسعه و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش عنوان کرد.
استان قزوین دارای 105هنرستان با 6هزار و 189هنرجوی کاردانش و چهار هزار و 25هنرجوی فنی و حرفه ای است که این تعداد هنرجو، 40.4درصد مجموع دانش آموزان متوسطه دوره دوم استان را تشکیل می دهند.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.