به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قزوین، علی پرزحمت روز یکشنبه افزود: مرحله دوم طرح آزاد سازی محدوده های معدنی از روز سه شنبه این هفته به طور همزمان در سراسر کشور آغاز می شود.
وی اظهار کرد: محدوده های مشمول طرح آزادسازی بر روی سامانه کاداستر بارگذاری شده اند و متقاضیان می توانند در موعد مقرر نسبت به ثبت محدوده درخواستی خود در این سامانه اقدام کنند.
پرزحمت ادامه داد:در این مرحله 101محدوده اکتشافی قدیمی که فعالیتی در آن صورت نگرفته و همچنین پهنه آکتشافی طارم با مساحت 2هزار و 875 کیلومتر مربع که مطالعات اولیه آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته، از طریق مزایده واگذار می شود.
این مسئول با اشاره به شرایط ثبت محدوده معدنی، تاکید کرد: رعایت موارد اعلام شده از سوی متقاضیان جهت ثبت محدوده الزامی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در پایان یادآور شد:هم اکنون 185 فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معادن در گروه های مختلف مانند مصالح‌ ساختمانی،طلا،سنگ‌های تزیینی و سنگ لاشه در استان صادر شده است که از این تعداد 100 فقره از آنها فعال می باشند.
از معادن استان قزوین 25 نوع مواد معدنی مورد استخراج قرار می گیرد.
از معادن فعال استان سالانه 2 میلیون و 400 هزار تن ماده معدنی استخراج می شود که مهم ترین مواد استخراج شده به ترتیب اولویت شامل سیلیس، آهگ،خاک صنعتی،سنگ لاشه، سنگ تزیینی و شن و ماسه کوهی، روی،باریت و سرب هستند در زمینه های تولید انواع شیشه و صنایع کاشی و سرامیک به کار می روند.
میزان ذخیره موجود مواد معدنی در استان قزوین 219 میلیون تن پیش بینی شده است که استخراج اسمی این معادن پنج میلیون تن می باشد.
میزان سرمایه گذاری در بخش معادن استان 355 میلیارد ریال می باشد که زمینه اشتغال یک هزار و 300 نفر را فراهم کرده است.
7389/ 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.