به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه درنشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش سعدآباد افزود: توسعه روستایی، فعالیت های عمرانی، رفاهی، ورزشی، فرهنگی و علمی و ایجاد فضایی با نشاط و پویا بدون ایجاد اشتغال و منبع درآمدی در روستاها به نتیجه مطلوب نمی رسد.
وی اضافه کرد: دهیاران همانگونه که در اجرای طرح های عمرانی و امید اجتماعی در روستاها در سالهای اخیر موفق بوده اند، با عزمی که از آنها سراغ داریم در این امر نیز موفق خواهند شد.
سالاری بیان کرد: در این طرح هر دهیار وظیفه دارد ظرفیت های قابل تبدیل به اشتغال را برای جوانان روستا مطابق با توانایی فرد متقاضی معرفی کند.
وی اضافه کرد: در هر بخش رابطی به عنوان مجری طرح اشتغال در روستاهای آن بخش معرفی خواهد شد که به بررسی پیشنهادات دهیاران و استخراج فرصت های شغلی و اطمینان از استعداد کسب و کار و توانایی افراد معرفی شده می پردازد و برای حمایت از این طرح ها در استانداری برنامه ریزی می شود.
استاندار بوشهر ادامه داد: اگر یک میلیارد و 500 میلیون دلاری که دولت از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته است تبدیل به ریال و بین استانها توزیع شود، 2 هزار و 400میلیارد ریال به استان بوشهر می رسد که رقم بالایی است و باید دهیاران در این زمینه تلاش ویژه داشته باشند.
سالاری ادامه داد: ادارات و دستگاههای مربوط از جمله جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک کشاورزی و سایر دستگاهها تشریفات اداری برای ایجاد اشتغال را کوتاه و تسهیل کنند.
استاندار بوشهر گفت: تغییر کاربری اراضی در روستاها به سهولت انجام و مجوز احداث سردخانه و بسته بندی واحدهای کوچک در روستا براحتی داده شود.
وی گفت: در بخش سعدآباد به لحاظ موقعیت و ظرفیت خاص کشاورزی بیشتر حوزه درآمدی کنونی مردم و توسعه آن مربوط به فعالیت های مرتبط با کشاورزی است.
وی ادامه داد: گام هایی مهم در این زمینه از جمله ازسرگیری و فعال کردن اجرای سد دالکی، طرح 2 هزار و 400هکتاری تغییر شیوه آبیاری سعدآباد و انتقال آب با لوله، استفاده بهینه از ظرفیت سد رئیسعلی دلواری برای مزارع و نخیلات پایاب آن، حمایت از صندوق خرد زنان روستایی و اجرای طرح تحول کشاورزی دشتستان برداشته شده است.
استاندار بوشهر، توجه به عمران و آبادانی و توسعه روستایی را از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید خواند و افزود: در حوزه بهداشت در سالهای اخیر هرجای این استان خانه بهداشت نبوده احداث شده و یا اگر نیاز به بازسازی داشته در دستور کار قرار گرفته که تا یکسال آینده همه آنها به اتمام خواهد رسید.
سالاریبیان کرد: همه روستاهای استان بوشهر دارای زمین چمن مصنوعی و بوستان امید شده اند و تا پایان شهریورماه سال ِآینده همه روستاها دارای اینترنت پرسرعت خواهند شد.
استاندار بوشهر بیان کرد: کارهای استعلامات احداث پتروشیمی دشتستان که ظرفیت خوبی برای اشتغال جوانان منطقه است روند قانونی را طی می کند و امیدواریم به محض اخذ نتیجه بسرعت کار پیش برود و اولویت اشتغال آن نیز با سه بخش آبپخش، سعدآباد و شبانکاره است.
وی از مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست تا در زمینه آب شرب، راههای روستایی، مشکلات خسارات محصولات کشاورزی، گازکشی و طرح های بنیادمسکن پیگیری کنند.
امام جمعه سعدآباد گفت: سعدآباد از بخش های کهن جنوب کشور است و در واقع زادگاه نخل و مرکز نشر نخل در استان بوشهر است که همین ویژگی خود ظرفیتی مهم و قابل توجه برای اشتغال جوانان است.
حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی افزود: نخل خود به تنهایی مادر تولیدات و ایجاد مشاغل جنبی زیادی است که نیاز به کارشناسی، توسعه زیرساختی، حمایت و بازاریابی دارد.
وی ادامه داد: اجزای نخل هرکدام در زمینه خاص خود از جمله غذایی، صنایع دستی، حصیر بافی، خوراک دام و غیره کاربرد دارد و می توان برای هر جز آن کارگاهی ایجاد کرد.
کشاورز بارگاهی گفت: همه این کارها نیاز به ایده، کار کارشناسی، آموزش و حمایت در همه مراحل تولید، عرضه و بازاریابی دارد.
امام جمعه سعدآباد ادامه داد: رودخانه شاپور در این منطقه ظرفیتی بزرگ اشتغال در بخش اقتصادی و حوزه گردشگری است.
بخش سعدآباد از توابع شهرستان دشتستان یکی از قطب های مهم کشاورزی بویژه تولید خرماست.
7213/6043** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.