مسعود بابایی سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص انتقادهای روزهای اخیر از سوی برخی شخصیت های سیاسی و حزبی در رابطه با صحت آمار شغل های ایجاد شده در استان ظرف سال جاری،افزود: اگر انتقادها بر پایه تخریب و ارایه مطالب غیر واقعی و با هدف گمراه ساختن جامعه صورت بگیرد، از انصاف و اخلاق اسلامی به دور است.
وی با بیان اینکه دولت از آن نظام است بنابراین زیرسوال بردن خدمات آن به جهت اهداف جناحی و سیاسی کاری غیرمنطقی و دور از تدبیر و عقلانیت به شمار می رود، اظهار کرد: انتقادهای غیرمنصفانه که با اهداف سیاسی بیان می شوند جز ناامید ساختن مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام خروجی دیگری به همراه ندارند.
این مسئول در ادامه گفت: همه آمار مربوط به اشتغال های ایجاد شده در استان ظرف سال جاری در سامانه ملی مربوطه به نام رصد ثبت شده و قابل مشاهده و دسترسی برای دستگاه های نظارتی هستند.
وی اظهار کرد:اگر بعضی ملاحظات و مشکلات و بحث سوء استفاده های احتمالی از اسناد هویتی شهروندان وجود نداشت، نام و شماره کارت ملی همه افرادی که امسال در استان قزوین صاحب شغل شده اند را منتشر می ساختیم.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه منکر وجود بیکاری نبوده و نیستیم و این موضوع در همه دولت ها وجود داشته و ویژه دوران فعلی نیست، گفت: به رغم شغل های جدید ایجاد شده به دلیل رشد جمعیت جوان و آماده به کار و براساس برخی سیاست های گذشته برای جذب دانشجویان در استان همچنان در قزوین شاهد جمعیت بیکار نیز هستیم.
وی با بیان اینکه امسال 19 هزار شغل جدید در استان قزوین ایجاد شده است، اظهار کرد: ایجاد این شغل ها حاصل سیاست های دولت تدبیر و امید برای رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی و از سوی دیگر تلاش ها و برنامه ریزی های خوب مدیران استانی بویژه استاندار بوده است.
این مسئول ادامه داد:اجرای طرح رونق تولید از سوی دولت که پیرو آن شاهد اعطای 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های اقتصادی قزوین شامل واحدها و طرح های صنعتی و کشاورزی بوده ایم، نقش غیرقابل انکاری را در ایجاد شغل های جدید در استان داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: از بین شغل های ایجاد شده، اطلاعات و آمار مربوط به 16 هزار و 800 شغل در سامانه ملی رصد که ویژه ثبت مشخصات اشتغال های جدید می باشد، وارد شده است.
بابایی ادامه داد: 2 هزار و 800 شغل باقی مانده نیز مربوط به دستگاه ها و نهادهایی بوده اند که اطلاعات آنها قابلیت ثبت در سامانه رصد را نداشته است اما مشخصات و مستندات مربوط به این شغل ها نیز موجود می باشد.
وی اظهار کرد: با ایجاد شغل های جدید در استان امسال شاهد افزایش 10 هزار نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی قزوین نیز بوده ایم.
بابایی با بیان این که فضای تولید و اشتغال در استان قزوین با تلاش های دولت تدبیر و امید به سمت رونق پیش می رود، اظهار کرد: آثار تحریم ها و فعالیت های نسنجیده در گذشته تولید را زمین گیر نموده و اشتغال را در سطح کشور و استان با وضعیت بدی روبرو ساخته بود اما با تلاش های دولت یازدهم به مرور شاهد خروج این وضعیت نامناسب بوده و هستیم.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید از جمله در سطح استان قزوین برای تقویت تولید و اشتغال در آینده نه چندان دور تاثیرات خود را بیشتر نشان خواهد داد.
براساس سند اشتغال قزوین امسال قرار بود 20 هزار شغل جدید در استان ایجاد شود که تاکنون 19 هزار مورد آن محقق شده است.
3013
انتشاردهنده: رضااولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.