به گزارش ایرنا،رضا بازرگان روز پنجشنبه در نشست روسا و اعضای ستادها و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان قزوین که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد،عمل نیکو و زبان خوش را 2سلاح برنده و کوبنده امر به معروف دانست و افزود:اگر عمل و زبان کارمندان یک اداره در محیط کار بر این دو اصل استوار باشد، بسیاری از مشکلات به شکل خودکار برطرف می شود.
بازرگان با بیان اینکه شهید مطهری می فرمایند قدر امر به معروف را بدانید چرا که انسان با آن شجاع می شود و بعد با آن نیز شهید می شود، ادامه داد: مگر می شود شخصی به درگاه شجاعت وارد نشود اما شهید شود؟
وی، رفتار مناسب،خدمات، تولید و مصرف را چهار رکن اساسی در امر استانداردسازی امر به معروف دانست و گفت: متاسفانه امروز این فریضه الهی تنها محدود به حفظ حجاب شده در حالی که بسیاری از موارد مهم دیگر این فریضه از سوی بانیان آن نادیده گرفته شده است و این روند باید اصلاح شود.
بازرگان با اشاره به اینکه از افراد ناتوان و با ظرفیت کم نباید در امر اجرای این فریضه استفاده کرد،یادآور شد:برای این منظور در ابتدا باید به مولفه آموزش توجه لازم را کرد زیرا اجرای امر به معروف نیازمند مهارت های بسیاری است و از سوی هر فردی بر نمی آید.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر به مولفه آموزش بی توجهی کارت آمر به معروف در جیبش به کارد تبدیل می شود، ادامه داد: امروز فرهنگ شهروندی در دنیا قبل از حقوق شهروندی آموزش داده می شود در حالی که جهانیان پیام امر به معروف را پیشتر از ما درک کرده اند.
مدیرکل تولید صنعتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به برخوردهای نامناسب برخی از کارکنان در دستگاه های اجرایی با مراجعه کنندگان خود،افزود:اصل امر به معروف در جامعه بر مبنای احترام بوده و شایسته است افراد برای اجرای آن ابتدا از منزل و محل سکونت خود آغازگر این فریضه باشند.
به گفته وی،امروز هیچ مشکلی در امر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود ندارد بلکه تنها مشکل ما در بحث اجرای آن است که برای انجام آن نیازمند فراگیری آموزش های لازم هستیم.
8054/ 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.