به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست اتاق فکر به منظور راه اندازی گرمخانه زنان بی پناه در قزوین افزود:از آنجا که حضور بانوان بی سرپناه در سطح اماکن عمومی مانند بوستان ها و خیابان‌ها تهدیدی برای خود فرد و هم برای امنیت عمومی جامعه به شمار می رود،راه‌اندازی گرمخانه برای ساماندهی این افراد ضروری است.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در واقع نوعی بیماری اجتماعی به شمار می روند،اظهار کرد: تا زمانی که به علل گرایش این دسته از بیماری ها توجه نشود درمان جسمی و روانی فقط برای مدت زمان کوتاهی نتیجه بخش خواهد بود.
این مسئول در ادامه اظهار داشت:نداشتن مکان مناسب برای اسکان در شب ها و خواب در بوستان ها برای بانوان بسیار خطرناک‌ است و علاوه بر آن سبب تشدید آسیب های اجتماعی می‌شود.
بیدخام با تاکید بر اینکه علاوه بر ساماندهی و موضوع اسکان، مسائلی چون غربالگری سلامت،مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای زنان آسیب ‌دیده و بی پناه ضروری است،ادامه داد:‌ سپری کردن زمان در مکان های پیش بینی شده برای آموزش این دسته از بانوان می تواند زمینه‌ساز تغییر رفتار این افراد شده و باعث بازیابی هویت این افراد شود.
وی با تاکید بر اینکه هر یک از ما صرف نظر از جایگاه اداری و دولتی که داریم به عنوان یک مسلمان و شهروند ایرانی در قبال این افراد آسیب دیده باید احساس مسئولیت کنیم، افزود: به دلیل اینکه زنان آسیب پذیر تر هستند، ضرورت راه اندازی گرمخانه برای زنان بی پناه نسبت به مردان بسیار بیشتر است.
مشاور استاندار قزوین در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه مسائل مختلفی از جمله فرار از خانه،فقر،اعتیاد و مواردی از این قبیل باعث کارتن خوابی زنان می شود، خاطرنشان کرد: در درجه اول باید این دسته از افراد غربالگری شده و نوع مشکل آنها مشخص شود و سپس توسط کارشناسان خبره نسبت به آموزش و نهایتا کمک به آنها جهت بازگشت به خانواده اقدام گردد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از آسیب‌هایی که امروز بنیاد خانواده‌ها را هدف قرار داده، اعتیاد می باشد که متاسفانه در جامعه ما به شدت در حال افزایش است.
بیدخام، روند اعتیاد زنان در استان قزوین رو به افزایش دانست و گفت: در سال‌های 90 تا 94 اعتیاد زنان 3 تا 5 درصد گزارش شده بود ولی آخرین آمار حکایت از رشد 9 درصدی دارد.
وی با بیان اینکه نخستین کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در استان قزوین سال گذشته در شهر اقبالیه راه‌اندازی شد که اقدام خوبی بود، اظهار کرد: باید تمامی نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سمن‌ها و آحاد مردم در بحث پیشگیری از اعتیاد خود را مسئول بدانند چرا که اگر اعتیاد دامن افراد و به ویژه زنان یک جامعه را فرا بگیرد دیگر از بنیان خانواده اثری باقی نمی‌ماند.
7389/ 3013
خبرنگار:نسرین رحیمی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.