محمد قاسمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان، افزود: باید سازمان‌های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرم و تثبیت امنیت در جامعه نقش ایفا کنند، چون در صورت هم افزایی سازمان‌ها در هزینه‌ها و وقت دستگاه‌ها صرفه جویی می‌شود.
وی افزود: می‌توان با تجمیع طرح‌های سازمان‌ها در این زمینه در انرژی و وقت صرفه جویی کرد و همکاری بیشتری را برای افزایش امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه به وجود آورد.
قاسمی گفت: نیروی انتظامی به تنهایی از وظایفی که در این راستا برعهده آن گذاشته شده است برنمی‌آید، افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم باید همه به یکدیگر کمک کنیم و نباید صبر نماییم تخلف ایجاد و پرونده قضایی تشکیل شود و بعد برای بررسی وارد عمل شویم.
وی گفت: باید منافذ و گلوگاه‌های فساد را شناسایی کنیم و دستگاه قضایی و ضابطان در این بزنگاه‌ها و منافذ برای پیشگیری از وقوع جرم ورود کنند.
این مسوول با تاکید بر رعایت حقوق عامه، افزود: می‌توانیم حقوق مردم را از سوی دستگاه‌ها در پوشش این جلسات احیا کنیم و ظرفیت‌های حقوق عامه که در دستگاه‌ها فراموش یا دچار غفلت شده را احیا نماییم.
وی با بیان اینکه برخورد با فساد رویکرد جدید دستگاه قضا است، افزود: در این راستا می‌توانیم از ظرفیت ضابطان عام و خاص بیشتر بهره مند شویم و انتظار داریم که همکاری‌های میان نیروهای بسیج، مردمی و انتظامی منسجم‌تر باشد تا بتوانیم در نهایت یک گام رو به جلو داشته باشیم.
قاسمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: انقلاب اسلامی از روز اول به قدرت مردم و نیروی بسیج مردمی اتکا داشته بوده و در کنار حضور مردم، هدایت داهیانه بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری نقش موثری در پیشبرد اهداف داشته است.
وی اضافه کرد: دشمنان از این موضوع غافل هستند و می‌خواهند انقلاب را از مسیر خود خارج کنند در حالیکه بسیج در همه مقاطع حضور جدی داشته و در عرصه کرونا نیز با حضور بسیج بسیاری از مشکلات حل شد.
قاسمی افزود: نیروهای بسیجی که بدون هیچ چشمداشتی برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام وارد عمل می‌شوند مورد حمایت دستگاه قضا قرار خواهند گرفت و البته باید در این زمینه با تداوم آموزش‌ها برای موفقیت بیشتر در اجرای طرح‌ها اقدام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.