به گزارش ایرنا، با ورود به دهه چهارم انقلاب بر خلاف نظریه سازی های دشمنان، کماکان نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در عرصه های مختلف به پیش می رود و می توان به وضوح پیشرفت های کشور را در عرصه مختلف علمی، اقتصادی، عمرانی، آموزشی و دیگر حوزه ها شاهد بود.
اما نباید فراموش کرد که همه این پیشرفت ها در سایه امنیت و تلاش مجاهدانی بی ادعا و ثمره خون هزاران شهید والامقام است.
به طور حتم ایجاد رعب و وحشت و ناامنی های داخلی با ترور بسیاری از چهره های خوش فکر و خدوم انقلاب را کسی از یاد نمی برد، اما تلاش های صورت گرفته در بُعد امنیتی هم اینک ایران را به جزیره ای امن و ثبات در منطقه تبدیل کند.
با توجه به قرار گرفتن در چهارمین دهه انقلاب برای آگاهی از وضعیت ناجا در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان در دفتر سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان حضور یافت تا از وضعیت این روزهای انتظامی استان پس از گذشته 40 سال از عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اطلاع یابد.

**ناجا پیشگام در منطقه
فرمانده انتطامی استان همدان در ابتدای این مصاحبه با تبریک فجر ایام فاطمی اظهار داشت: نیروی انتظامی ایران به هیچ وجه قابل مقایسه با هیچیک از کشورهای منطقه نیست و می توان با صراحت عنوان کرد که در برابر ایران انگار این کشورها پلیسی ندارند.
سردار کامرانی صالح افزود: رعایت حقوق شهروندی، جامعه محوری و تکریم شهروندان در کنار قدرت از زمره ویژگی های نیروی انتظامی ایران اسلامی است.
وی اضافه کرد: پلیس ایران می خواهد در طراز انقلاب اسلامی باشد بنابراین آموزه های دینی را در اولویت قرار داده است چرا که مبانی اسلام مبتنی بر مردم داری و رعایت حقوق مردم است.
فرمانده انتطامی استان همدان اظهار داشت: پلیس کشورهایی نظیر فرانسه پیش از بروز هر گونه تنش و اتفاق، شعار حقوق شهروندی سر می داد اما هم اینک در برخورد با معترضان ظلم و جنایات فراوانی بر آنها می کند.
سردار کامرانی صالح ادامه داد: شاید برخی کشورهای اروپایی از نظر آی.تی در بخش هایی جلوتر از پلیس ایران باشند اما انسانیت و حقوق شهروندی در آنها رعایت نمی شود.

**مردم، بزرگترین سرمایه پلیس
وی بیان کرد: وقتی وضعیت کشور را در چهل سالگی انقلاب مرور می کنیم در حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، دانش های تخصصی، اقتصاد، فناوری اطلاعات، قدرت بازدارندگی و قدرت سیاسی در می یابیم که این پیشرفت ها قابل مقایسه با گذشته نیست.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: یکی از بزرگترین توفیق های پلیس، مردم محوری است و بر خلاف قبل از انقلاب که چهره ای خشن از پلیس نمایش داده شده بود، هم اینک مردم، پلیس را همراه و همگام خود می دانند.
سردار کامرانی صالح ادامه داد: در این راستا معاونت اجتماعی در ناجا راه اندازی و فعالان در این معاونت پل ارتباطی مردم با پلیس شدند.
وی بیان کرد: طبق آخرین نظر سنجی ها مردم از عملکرد معاونت اجتماعی رضایت داشتند و این معاونت در اصل رویکرد علمی پلیس را به ظهور و بروز رسانده است.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پیشتر هیچگونه مشاوره و مددکاری در پلیس صورت نمی گرفت اما هم اینک مشاوران زبده ای در معاونت اجتماعی و کلانتری ها مستقر هستند.
سردار کامرانی صالح با عنوان اینکه سال گذشته هفت هزار پرونده به مصالحه ختم شد، افزود: مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی در کلانتری ها یکی از برنامه های مثبت ناجا برای کاهش پرونده های قضایی است.
وی اضافه کرد: ایجاد صلح و سازش و پیشگیری از تشکیل پرونده های قضایی موجب جلوگیری از اتلاف وقت مردم و کاهش هزینه های اجتماعی و مراجعه به دوایر قضایی می شود.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: مراکز مشاوره معاونت اجتماعی اقدام به ارائه خدمات و مشاوره های رایگان در بخش های مختلف از جمله اختلافات فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از اعتیاد، تحصیلی و حقوقی و مسایل روحی و روانی می کند.
سردار کامرانی صالح تاکید کرد: چنانچه مشاوران حاضر در کلانتری ها بدانند که تلاش آنها منجر به سازش در پرونده ای می شود به طور حتم برای رفع اختلاف و ایجاد صلح بین شاکی و متشاکی اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: وقتی مردم می بینند که پلیس در کنار و همراه با مردم متعهدانه کمک می کنند به یاری پلیس در انجام ماموریت ها می شتابند.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: حُسن اعتماد مردم به پلیس بزرگترین ارزش و سرمایه است و طبق آخرین نظر سنجی 74 درصد مردم از عملکرد پلیس رضایت داشتند.
سردار کامرانی صالح ادامه داد: پلیس در ناآرمی های سال گذشته آسیب دید اما به مردم آسیبی وارد نکرد و این به معنای مردم داری ناجا است.

**گسترش تجهیزات
وی یادآوری کرد: بسیاری از ماموریت ها و کشفیات پلیس به شکل سنتی و دستی بود اما هم اینک با توجه به گسترش فناوری های نوین، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی در ماموریت ها افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: هر چند گسترس تجهیزات روند و شیوه فعالیت مجرمان و معاندان نظام را نیز تغییر داده اما تلاش پلیس برای نفوذ ناپذیری از این حوزه بیشتر شده است.
سردار کامرانی صالح افزود: با توجه به اینکه تغییر و تحول در حوزه فناوری امری اجتناب ناپذیر است، بنابراین مهارت آموزی و آشنایی با علوم روز برای فرماندهان و نیروهای نظامی یک اولویت به شمار می رود چراکه کسب مهارت و مسلح شدن به دانش روز پلیس را در کشف علمی جرم کمک می کند.
وی همچنین دانش بنیان بودن را محور اصلی کار پلیس دانست و اضافه کرد: در پیش گرفتن این رویکرد، تغییر و تحول اساسی در ناجا ایجاد کرد و هم اینک عوامل پلیس آگاهی از روش های علمی برای کشف جرائم و به دام انداختن مجرمان استفاده می کنند.
فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: میزان جرائم سایبری روند افزایشی داشته است با این وجود برای تقابل با این قبیل تخلف ها پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) شکل گرفت.
سردار کامرانی صالح بیان کرد: در گام نخست برای پیشگیری از افتادن به دام کلاهبرداران، موضوع آموزش در دستور کار قرار گرفت و در کنار آموزش، شناسایی مجرمان سایبری و برخورد با کلاهبردان و مزاحمان اینترنتی با قوت انجام شده و 80 درصد مجرمان این حوزه دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی همدان گفت: استفاده از ابزار الکترونیکی، سرعت، صحت و دقت عمل پلیس را بالا برده است و موجب شده ماموران کمتر به صورت فیزیکی وارد عمل شوند.

** تعامل پلیس با اساتید دانشگاه
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: برقراری تعامل با اساتید دانشگاه و فرهیختگان و نخبگان علمی، پیشتر مغفول مانده بود اما در این راستا دفتر تحقیقات کاربردی در ناجا ایجاد شد.
سردار کامرانی صالح افزود: این دفتر ارتباط مستمر با پژوهشگران و اساتید مجرب مراکز علمی دارد و برای بسیاری از معضلات جامعه با همفکری و تعامل مجموعه های علمی چاره اندیشی می شود.
وی بیان کرد: مراکز علمی در انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقی با پلیس همکاری دارند تا برای رفع چالش های اجتماعی نسخه علمی پیچیده شود.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: پلیس در حوزه های مختلف آگاه سازی را در اولویت قرار داده و برای شناساندن آسیب ها، پیشگیری از وقوع جرم و بالا بردن سواد مردم از ظرفیت رسانه ها بهره گرفته است.
سردار کامرانی صالح یادآوری کرد: تنها در سال گذشته 450 هزار تن از مخاطبان دوره های آگاهی بخشی و آموزشی پلیس دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی بوده اند.

**فوریت های پلیسی
وی یادآوری کرد: پیشتر افراد برای بیان مطالبات و شکایت های خود باید حضوری به کلانتری و پاسگاه ها مراجعه می کردند اما با راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی از اتلاف وقت مردم جلوگیری شد.
فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: هم اینک پلیس به سراغ مردم می رود تا خواسته آنها را محقق کند و در 10 ماهه امسال 800 هزار تماس با این مرکز برقرار کرده اند که موید بیانگر اعتماد مردم به پلیس است.
سردار کامرانی صالح افزود: پلیس برای واکنش سریع در برابر مخلان نظم و امنیت مراکز 110 را در مرکز استان تجمیع کرد و به منظور حصول اطمینان از دقت، سرعت، صحت و تکریم ارباب رجوع، وضعیت رسیدگی به مطالبات مردم رسیدگی می شود.
7526/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.