منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین افزود: مدیران تمام دستگاه‌های اداری در استان قزوین باید قبل از انتخاب و جابه‌جایی نیروی روابط عمومی‌ با شورای روابط عمومی استان کسب تکلیف کنند.
وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات روابط عمومی‌ها باید تقویت شود، اضافه کرد: قدرت رسانه که می‌گویند کم نظیر است، به اساس کار روابط عمومی‌ها برمی‌گردد، بر همین اساس فضای مجازی و ابزارهای اطلاع رسانی باید به نحوی فراهم شوند تا در عرصه خبری همانند یک بازی فوتبال در نوک حمله قرار گیرند.
حبیبی به تشکیل خانه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اگر قرار است تشکلی با این عنوان در استان راه‌اندازی شود، باید دارای تشکیلات قانونی بوده و بتواند مطالبه‌گری کند که این مهم باید بیشتر مورد توجه باشد.
این مسؤول با بیان اینکه روابط عمومی باید متعصب و متاثرترین ترین فرد درون یک سازمان باشد، گفت: اتفاقات بسیاری در جامعه می‌افتد که لازم است روابط عمومی نسبت به آن واکنش نشان دهد و نسبت به کنش‌های برون سازمانی یک واکنش مناسب ارائه کند.



معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: کارشناسان روابط عمومی‌ باید هفته‌ای حداقل ۲ خبر تولید داشته باشند،چراکه روابط عمومی روشنگر و پیشانی یک مجموعه است و انفعال آن موجب خاموش ماندن عملکرد سازمانی می‌شود.
حبیبی در خصوص مراسم تقدیر از روابط عمومی‌های استان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی باید در برگزاری جشنواره همکاری کرده و یک سالن آبرومند برای این افراد تهیه کنند.
وی با بیان اینکه بازسازی اعتماد عمومی وظیفه تک تک مدیران و مسؤولان است، اظهار داشت: روشنگری وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها است و اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم است که این اعتماد را افزایش می‌دهد.
به گفته حبیبی ذات روابط عمومی در دیده شدن است و صحبت کردن این افراد در میان مردم به ارتقاء جایگاه آنها محسوب می‌شود، مخصوصا این روزها که مردم نیارمند اخبار و اطلاعات سازمانی بیشتری هستند، کار این افراد باید پررنگ‌تر شود.
معاون سیاسی استاندار قزوین اظهار داشت: یک نیروی روابط عمومی ابتدا مشاور امین مسؤول یک دستگاه بوده و سپس منتشر کننده اخبار سازمانی است، این مهم باید برای مدیران دستگاه‌ها تشریح و تبیین شود تا از ظرفیت این افراد در سازمان بیشتر استفاده کنند.
حبیبی با بیان اینکه خنثی کردن هجمه‌ها علیه اقدامات دولت برعهده روابط عمومی است، تشریح کرد: تصویرگر خدمات نظام و انقلاب در تمام شئون برعهده روابط عمومی‌ها است که باعث می‌شود صحنه جامعه از هرگونه خدشه پاکسازی شود، بنابراین نقش پررنگ این افراد می‌طلبد که از حمایت بیشتری در سازمان برخوردار شوند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: تشریح و تبیین عملکرد حوزه زنان و جوانان به عنوان اولویت‌های اساسی دولت باید سرلوحه کار روابط عمومی‌ها قرار گیرد و در این خصوص اقدامات ویژه‌ای از خود نشان دهند.
حبیبی یادآور شد: کرونا در جنگی شکست خورد که مدیران این جنگ روابط عمومی‌ها بودند، بنابراین نقش این افراد در ایام کرونایی بسیار قابل تقدیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.