به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در سیزدهمین نشست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی افزود: نقش موثر این عزیزان در پیشگیری از ویروس کرونا و بهبودی بیماران مبتلا به این ویروس کاملا مشهود است.

وی به مصوبه تهیه خلاصه‌ای از پروتکل‌های بهداشتی حوزه صنوف توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و گفت: این پروتکل‌ها دارای سه ضلع مجری یا صاحب صنف، ابزار و تجهیزات مورد استفاده در صنف مدنظر و مشتری است که باید حتما رعایت شود لذا دانشگاه علوم پزشکی هرچه سریعتر نسبت به تهیه خلاصه پروتکل‌ها اقدام کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به کاهش محدودیت ترددها در بوستان‌ها و پارک‌ها بیان کرد: لازم است شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به اطلاع رسانی و اجرایی شدن پروتکل‌های بهداشتی ارسال شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی در بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر اقدام کند.

وی همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌ها را مهم عنوان کرد و افزود: همچنان توصیه می‌شود مردم در صورت ضرورت و با رعایت تمامی نکات بهداشتی از منزل خارج شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان هم در این نشست از انجام ۲۶ هزار و ۴۷۱ مورد بازدید بهداشتی از ۲۳ فروردین تا نهم اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

حسن امیرآبادی زاده اظهار داشت: در این بازدیدها ۱۵ هزار و ۸۰۲ واحد صنفی معادل ۹۸ درصد کد فعالیت داشته و ۲۳۸ واحد نیز تعطیل شده‌اند.

سایر اعضای حاضر در جلسه نیز به ارائه نظرات خود درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، کاهش تردد مردم در سطح شهر، ضرر کاسبان به علت شیوع کرونا و اهمیت حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.