مهدی آخوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای امروز و فردا وضعیت جوی استان پایدار و در نیمه شمالی نیز همچنان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

وی با اشاره به آفتابی بودن آسمان استان برای روز جمعه، افزود: از بعدازظهر شنبه با توجه به گذر امواج ناپایدار، افزایش ابر و رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید پدیده غالب وضعیت جوی استان خواهد بود که تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، روز گذشته بیشترین میزان بارش‌ها در سطح استان مربوط به شهر معلم کلایه واقع در بخش رودبار الموت شرقی با ۸.۲ دهم میلی‌متر بود و در قزوین نیز میزان بارش‌ها ۴.۷ دهم میلی‌متر به ثبت رسیده است.

آخوندی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۷ و بویین زهرا با ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای شهر قزوین طی این مدت ۹ تا ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.