مریم بهروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، پیامد سامانه بارشی که از فردا استان را تحت تاثیر قرار می دهد بارش باران همراه با رگبار، رعد و برق و وزش بادهای به نسبت شدید شمالی خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی ادامه داد: در پی صدور اطلاعیه شماره 30 این اداره کل، در مناطق کوهستانی و سردسیر استان بارش ها به صورت برف پیش بینی شده و تا روز دوشنبه نیز ادامه دارد.
وی یادآور شد: از بعد از ظهر سه شنبه هفته جاری نیز سامانه بارشی سردی قزوین را تحت تاثیر قرار می دهد که پیامد آن ضمن کاهش دمای هوا، وزش بادهای شدید شمالی و در پاره ای از مناطق استان نیز بارش برف و باران است
بهروزی افزود: طی 48 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش باران در استان مربوط به شهرستان های بویین زهرا با 9.5، آبیک 8.8 و قزوین 6.3 میلی متر بوده است.
این کارشناس هواشناسی شهر کوهین با صفر درجه و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی را با 14 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان قزوین طی شبانه روز گذشته اعلام کرد.
وی ادامه داد: طی این مدت دمای شهر قزوین نیز یک تا 13 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.