مریم بهروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین تصاویر ماهواره ای و اطلاعات مربوط به نقشه های پیش بینی، در سه روز آینده با استقرار دامنه امواج ناپایدار، آسمان قزوین ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.
وی ادامه داد: به شهروندان توصیه می شود به دلیل شدت رگبار باران از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خوداری کنند.
به گفته وی، روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری نیز با شمالی شدن جریان های هوا و ابری بودن آسمان شاهد کاهش 2 تا 4 درجه ایی دمای استان خواهیم بود.
این کارشناس هواشناسی استان قزوین اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در استان مربوط به آوج با 8.5 میلی متر و کمترین آن نیز در بخش های کوهین و معلم کلایه در رودبار الموت شرقی با یک دهم درصد گزارش شده است.
بهروزی افزود: در شبانه روز گذشته آوج با 5 درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین زهرا با 26 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرم ترین شهرهای استان بوده اند.
این کارشناس هواشناسی در پایان دمای شهر قزوین را در شبانه روز گذشته بین 11 تا 23 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان اعلام کرد.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.