به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین شنبه شب با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین فرارسیدن روز شوراها را تبریک گفت.

حکمت الله داودی در این نشست گفت: چهار بند از لایحه درآمدهای پایدار شهرداری در مجلس در دست بررسی است که این کار به خودکفایی شهرداری‌ها کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: موضوعات ارزش افزوده، مدیریت یکپارچه و درآمدهای پایدار اگر حل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

داودی اضافه کرد: علیرغم چالش‌هایی که کشور با آن مواجه است در شورای شهر طرح‌های مهمی برای اجرا پیش بینی و اجرایی شده که می‌تواند رضایت مردم را جلب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: جاده کمربندی از طرح‌های مهمی است که باید عملیاتی شود تا بتوانیم ترافیک شهری را کاهش دهیم.

وی گفت: از استاندار محترم انتظار داریم ضمن حمایت از شهرداری زمینه تسریع در خدمت رسانی را مهیا کنند.

در ادامه مهدی عبدالرزاقی عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نوسازی و تعریض جاده نسیم شمال برای بهبود ترافیک شهری از کارهای مهمی است که باید اجرای آن آغاز شود.

وی بیان کرد: در صورت اجرای طرح باید مسیر جایگزین تعریف شود و ضمن بررسی توانمندی شرکت طرف قرارداد برای تأمین هزینه‌های دستگاه‌های طرف تعهد اقدام شود.

عبدالرزاقی یادآور شد: محله دباغان و طرح توسعه امامزاده حسین به دلیل حجم زیاد کار هنوز اجرا نشده و ده‌ها پلاک ساکنین قدیمی این محله تخریب شده و محله دباغ‌ها که ۸۰۰ سال قدمت سکونت دارد امروز با مشکلات جدی مواجه شده که باید تعیین تکلیف شود.

وی گفت: مردم بومی و قدیمی محل را ترک کرده‌اند لذا باید یک کارگروه تشکیل شود تا موضوع از این شرایط خارج شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: محله بلاغی و ادامه طرح شهید انصاری با ۱۰۴ پلاک تملک شده آغاز شد و ۸ سال قبل ۱۸ میلیارد تومان هزینه آن صورت گرفت که فعلاً مسکوت مانده و شورا آمادگی دارد این مشکل را بعد از ۲۰ سال حل کند.

وی بیان کرد: سالهاست در نواحی منفصل شهری مشکل داریم و مردم انتظار خدمت دارند و در شهرک ناصر آباد و چوبیندر که قابلیت شهر شدن دارد. باید اقدام کنیم تا خدمت رسانی بهتر شود.

قوامی عضو دیگر شورای شهر قزوین گفت: یک کار خوب که سال‌ها قبل انجام شد و با دوگانگی مدیریت هدر رفت احداث سایت محمد آباد است اما چون دستگاه‌های دیگر به تعهد خود عمل نکردند امروز مدیریت آن سخت شده است.

وی بیان کرد: زمین ۱۱۰ هکتاری قرار بود بنام شهرداری شود که هنوز انجام نشده و تاکنون از سوی شهرداری ۱۴ میلیارد تومان در این سایت هزینه شده و امروز سرمایه سنگینی هزینه شده که مسائل زیست محیطی رعایت شود ولی بعدها زباله سایر شهرداری‌ها هم وارد آن شد و امروز ظرفیت آن تکمیل شده است و باید توسعه یابد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.