به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ظهر شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی منتخب قزوین در مجلس شورای اسلامی، سردار شاهرخی فرمانده سپاه قزوین، مدیران دستگاه‌های اجرایی در شبستان مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این نشست گفت: خوشبختانه پس از شیوع ویروس کرونا همدلی مردم بسیار خوب بود و این موضوع به سرعت در استان مدیریت شد و در شرایطی که می‌توانستیم به یک استان بحرانی تبدیل شویم اما شرایط کنترل شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه هیچ فوتی نداشتیم و بیش از ۶۰ درصد کاهش مبتلا داریم که این کار با تلاش کادر درمانی و پزشکی و همکاری مردم حاصل شده و امیدواریم تا پایان ماه رمضان شرایط بهتری پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در کشور نیز وضعیت خوبی داریم و در حالی که در بدترین شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی هستیم اما در مقایسه با کشورهای اروپایی موفق عمل کردیم و امروز ایران اسلامی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا پیشتاز است.

برای دوران پسا کرونا برنامه ریزی کنیم

جمالی پور گفت: امروز کشورهایی چون ایتالیا، آلمان، فرانسه و آمریکا تسلیم کرونا شده اند و مدیریت منطقی نداشته اند اما در ایران با کمک مردم و همدلی همه جانبه اتفاق بزرگی رخ داد و گزارش سازمان بهداشت جهانی هم بر این موفقیت تاکید دارد.

استاندار قزوین یادآور شد: از همراهی مردم سپاسگزاریم که با فرهنگی مبتنی بر دین در کمک مومنانه همه پای کار آمدند و هیئت‌های مذهبی، امام جمعه، طلاب و روحانیون، کارمند، کسبه، بازاریان، صنعتگران، کارگر، روحانی همه آمدند و با یک فرهنگ غنی در کنار هم قرار گرفتند و کمک صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در اطلاع رسانی و انسجام بخشی مؤثر بود.

وی اظهار داشت: تحرک دشمن این روزها زیاد است زیرا موفقیت ما را بر نمی‌تابند البته گاهی ما هم حرف بی ربط می زنیم و بهانه دست دشمن می‌دهیم تا ما را به چالش بکشند و ما باید مراقب این تخریب‌ها باشیم.

جمالی پور گفت: باور داریم که ظرفیت دین در جامعه زیاد است و باید از آن استفاده کنیم تا همبستگی اجتماعی، اقتصادی تقویت شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: قرار نیست مساجد تعطیل شود بلکه تجمع ممنوع شده لذا باید مساجد محور شود و با حضور روحانی در مساجد نسبت به پخش اذان و دعا و نیایش اقدام شود تا پیوند مردم و مساجد قطع نشود.

جمالی پور اضافه کرد: آنچه ما را در برابر حجم سنگین تخریب دشمن مصون می‌کند حفظ وحدت است و باید برای دوران در پسا کرونا برنامه داشته باشیم و همبستگی خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1423134
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.