به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ظهر شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی در شبستان مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی ر این جلسه با اشاره به نعمت‌های ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان دعوت شده ایم در یک سفره الهی حضور یابیم و از نعمت‌های آن بهره مند شویم و انسان‌های هوشمند و متقی بیشترین بهره را خواهند برد.

وی بیان کرد: ر این ماه سفارش شده که تلاوت قرآن جدی گرفته شود زیرا آیات قرآنی نجات بخش و عابدینی گفت در ماه رمضان دعوت شده ایم. ماه رمضان سفره الهی است تا چقدر از ان بهره برداری کنیم. آیات قرآنی نجات بخش و بهار دل‌ها است و هر آیه مانند نهالی است سرزمین دل ما با این نهال‌ها سرسبز می‌شود و بهترین زمان انس گرفتن با کتاب الهی همین ماه رمضان است.

عابدینی در ادامه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: هر چند این ویروس آسیب‌های زیادی به مردم وارد کرد و یک تهدید محسوب می‌شود اما فرصت‌هایی هم برای ما ایجاد کرد که باید به آن نیز توجه کنیم.

وی بیان کرد: مواسات و همدلی مومنانه از نکات مثبت لاین بیماری بود که بار دیگر کمک کرد تا گروه‌های مختلف جامعه به هم نزدیک شده و به فکر هم باشند و به آُسیب دیدگان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآور شد: همدلی و مواسات همان آثار انقلاب است و این که از اقشار مختلف مردم اعم از مدیران، کارمندان، کارگران، روحانیون، امام جمعه و جماعات، بسیج و سپاه پای کار آمدند تا به دیگران کمک کنند ارزشمند است.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: در این امر خداپسندانه باید مساجد محور باشد و مصلی‌ها کانون جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی باشد.

وی از جامعه پزشکی تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: از جامعه پزشکی و کادر درمانی، نیروهای نظامی و انتظامی، حوزویان، هیئت‌های مذهبی؛ تشکر ویژه داریم.

سازمان آرامستان ایثارگرانه فعالیت کرد

امام جمعه قزوین از خدمات نیروهای شهرداری بویژه سازمان آرامستان ها تشکر ویژه کرد و گفت: شاید اولین استانی بودیم که تغسیل اموات کرونایی را انجام دادیم و در این میان طلاب جهادی هم نقش داشتند و این کار به تسکین خانواده‌های داغدیده مؤثر بود.

عابدینی تصریح کرد: مهمترین دغدغه برای برخی شاید این نکته بود که نتوانستند برای اموات خود مجلس ترحیم بگیرند و غم و اندوه آنها مضاعف شد که با کمک طلاب و روحانیون جهادی به صورت مجازی نسبت به قرائت فاتحه و دعا اقدام شد تا تسکینی باشد.

اما جمعه قزوین در ادامه توجه به عفاف و حجاب را در جامعه مهم دانست و گفت: در این حوزه کارهای خوبی شده است و باید تداوم یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.