مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به سرمایه گذاران این طرح ها در سال گذشته در ۲ بازه زمانی ۶ ماهه فرصت داده شده بود تا نسبت به تعیین تکلیف پروژه خود اقدام کرده و کار احداث تاسیسات گردشگری مورد نظر را آغاز کنند.

علیرضا خزائلی افزود: یک نشست نیز روز گذشته در خصوص بررسی وضعیت چهار طرح سرمایه گذاری هتل برگزار کردیم که در آن مقرر شد به ۲ سرمایه گذار هتل های پنج ستاره برای تعیین تکلیف وضعیت پروژه خود مهلتی یک ماهه داده شود.

وی اظهار داشت: با اطلاع از وضعیت ۲ مجوز سرمایه گذاری دیگر مربوط به یک هتل چهار و یک هتل پنج ستاره نیز مقرر شده تا عملیات اجرایی مربوط به آنها سرعت بگیرد.

این مسوول ادامه داد: با احداث و بهره برداری از این هتل ها هر کدام به ظرفیت ۹۵ و ۱۳۰ اتاق در مجموع بیش از ۴۰۰ تخت اقامتگاهی به ظرفیت واحدهای اقامتی و پذیرایی استان قزوین افزوده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: اراضی مربوط به طرح هایی که مجوز آنها باطل شده است، به سرمایه گذاران جدید که اهلیت لازم را برای فعالیت داشته باشند، واگذار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: استان قزوین علاوه بر جاذبه های فراوان تاریخی به لحاظ طبیعی نیز جاذبه های زیادی دارد بنابراین در زمینه گردشگری طبیعی نیز می تواند در زمره قطب های کشور قرار بگیرد که البته تحقق این مساله نیازمند تقویت زیرساخت های مورد نیاز برای جذب گردشگر است که در این راستا به دنبال جذب سرمایه گذاران هستیم.

فاز نخست ساماندهی دریاچه اوان الموت امسال اجرا می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در ادامه با اشاره به واگذاری منطقه نمونه گردشگری دریاچه اوان در الموت شرقی به سرمایه گذار،اظهار داشت: فاز نخست ساماندهی این مجموعه گردشگری امسال انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در فاز نخست ساماندهی این دریاچه، محوطه سازی، ساخت آلاچیق و سوییت های اقامتی برای اسکان گردشگران در دستور کار قرار می گیرد.

این مسوول گفت: اولویت ما در مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری در جذب سرمایه گذار با افراد بومی و مشارکت جامعه محلی است.

خزائلی اظهار امیدواری کرد با بهبود وضعیت رفاهی در دریاچه اوان، بتوان زمینه جذب بیشتر گردشگران و جلب رضایت آنها در این منطقه زیبا از استان قزوین را فراهم آورد.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه گذار برای دیگر نقاط نمونه گردشگری استان قزوین، امکانات زیربنایی لازم برای جذب گردشگر در آنها را فراهم کنیم.

حمایت از تاسیسات گردشگری آسیب دیده از کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در ادامه با اشاره به آسیب های وارد شده به تاسیسات گردشگری استان در پی شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های آنها به ویژه هتل ها و اماکن اقامتی،اظهار داشت: در حال ارزیابی و برآورد دقیق خسارت ها هستیم.

این مسوول گفت: دولت حمایت های لازم از تاسیسات گردشگری که در وضعیت فعلی آسیب دیده اند را پیش بینی کرده است که از جمله آنها باید به اسمتهال بدهی و اقساط بانکی و معافیت ها و تخفیف های مالیاتی است که پی گیر هستیم تا واحدهای گردشگری استان قزوین نیز از همه این موارد بهره مند شوند.

وی در ادامه از همکاری و صبر صاحبان واحدهای گردشگری استان قزوین که در اوج ایام کار به دلیل شیوع کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم تعطیل شدند، قدردانی کرد.

استان قزوین دارای ۲۴۱ واحد تاسیسات گردشگری است که شامل ۱۰۳ مجتمع پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتگاهی، ۴۸ دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.