این دوره آموزشی یک روزه زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حمایت جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی و شرکت توسعه گردشگری با حضور حداکثری مدیران مراکز و تاسیسات گردشگری اردبیل برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در این دوره آموزشی گفت:‌ بیشترین و سریع‌ترین خسارت ناشی از شیوع بیماری کرونا متوجه بخش گردشگری بوده که نه تنها در استان و کشور بلکه در دنیا شاهد این تاثیر هستیم.

نادر فلاحی افزود: مدیران مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان با درک صحیح وضعیت موجود و اولویت بخشیدن به سلامتی مردم به موقع اقدام به تعطیلی این مراکز کردند.

او بیان کرد: بعد از کرونا رقابت در سطح کشور برای تبدیل شدن به مقاصد اول گردشگری افزایش می‌یابد و گردشگری داخلی سریع به مرحله رونق قبلی بازگشته و فعالیت‌ها در این بخش آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر بهره‌مندی از فرصتی تعطیلی که در کرونا به وجود آمده است، گفت: این ایام فرصتی برای تغییر نگرش، ارتقای سطح خدمات و آموزش فعالان در این حوزه است.

فلاحی تصریح‌کرد: استان اردبیل که یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور بوده و از گردشگری به عنوان محور اصلی توسعه آن یاد می‌شود، لازم است که فعالان در این حوزه چه در آموزش چه در تجهیز به فناوری‌های نوین وارد عمل شوند.

او با اشاره به پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی در مورد جبران خسارت‌های ناشی از تعطیلی تاسیسات گردشگری ناشی از کرونا اظهار داشت: با پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی و شخص وزیر سه رسته از ۱۰ رسته مصوب حمایتی دولت مربوط به حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: این رسته‌ها شامل دفاتر خدمات مسافرتی، تاسیسات گردشگری اعم از مراکز اقامتی، آب‌های درمانی، مجتمع‌های گردشگری و نیز فعالان حوزه صنایع دستی در عرصه تولید و عرضه است.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را یادگیری با شیوه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای شروع فعالیت در پساکرونا دانست و بیان کرد:‌ با توجه به اینکه فصل تابستان پیک جذب گردشگر به استان اردبیل است بنابراین باید مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری ما با تمام قوا برای میزبانی شایسته‌تر، متفاوت‌تر و کیفی‌تر از گذشته آماده باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.