علی مالمیر شامگاه یکشنبه در جلسه جهش تولید استان اظهار داشت: افزایش ۲۵ درصدی تخت‌های اقامتی برنامه ای است که با ایجاد تاسیساتی از قبیل هتل، بومگردی و هتل آپارتمان به دنبال تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه هم اینک چهار هتل در حال ساخت داریم افزود: سال گذشته با احداث ۱۹ هتل در همدان موافقت کرده ایم و در حال گذراندن مراحل نخستین کار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اضافه کرد: افزایش تخت‌های اقامتی را از سال ۹۴ در دستور کار قرار داده ایم و اکنون به رقم چهار و هزار و ۴۳ تخت رسیده ایم و خود را برای رسیدن به رقم پنج هزار آماده می کنیم.

به گفته مالمیر با ساخت هتل های یاد شده مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت می گیرد که کاری کم نظیر در عرصه توسعه گردشگری این منطقه محسوب می شود و بی تردید تاثیر شگرفی در اشتغال و تولید دارد.

وی افزایش تخت‌های اقامتی را زیرساختی مهم برای بالا بردن میزان توقف و ماندگاری گردشگران در همدان دانست و تاکید کرد: در این راستا سرمایه گذاران را مورد حمایت ویژه قرار داده و بسته های تشویقی برای آنها در نظر گرفته ایم.

استان همدان هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و با توجه به همین اهمیت هزار و چهار اثر از این آثار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.