به گزارش خبرنگار مهر، رضوان سلماسی صبح یکشنبه در کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر همدان با اشاره به بررسی مشکلات عمارت جنانی طی دو سال گذشته، گفت: ورود اصحاب‌رسانه و تشکل‌های مردم‌نهاد برای حمایت از حفظ این بنا، بسیار ارزشمند بوده و قابل قدردانی است.

رضوان سلماسی افزود: اگر حفظ بنای واجد ارزش جنانی پیش‌تر از این، از اولویت‌های مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه محسوب می‌شد به‌طورقطع مرمت و احیای این بنا می‌توانست به الگویی موفق برای سایر بناهای تاریخی و واجد ارزش شهر تبدیل شود.

سلماسی با اشاره به بهره‌گیری از مدیریت زمان در راستای حفظ بنای عمارت جنانی، تأکید کرد: باید هر چه سریع‌تر متولیان امر با تعامل و همکاری با مالک نسبت به مرمت و احیای این بنا اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به پیشینه تاریخی همدان و اشتیاق گردشگران برای ورود به این شهر، یادآور شد: بناها و اماکن تاریخی همدان به عنوان سند هویت و شاخصه تاریخی و فرهنگی کشور از مهم‌ترین دلایل حضور گردشگران در شهر و استان همدان محسوب می‌شود از این‌رو توجه به این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان ادامه داد: با بهره گیری از تجارب شهرهای موفق در حفظ، مرمت و احیای بناهای تاریخی می‌توان گام موثرتری در راستای حفظ میراث تاریخی ارزشمند شهر برداشت.

سلماسی اظهار کرد: ضمن فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف جامعه همراه با ارائه بسته‌های تشویقی به مالکان بناهای واجد ارزش و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌منظور حفظ بناهای واجد ارزش، می‌توان با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و کمک دستگاه‌های متولی نسبت به تقویت و رشد حوزه گردشگری شهر و کشور، کمک شایانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.