منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست ستاد همدلی و کمک های مومنانه استان قزوین که با حضور استاندار برگزار شد،افزود: با موج همدلی که برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا شکل گرفته و پس از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش همدلی و کمک های مومنانه شدت گرفته است، شاهد اقدامات خیرخواهانه و فعالیت های نیکوکارانه زیادی در سطح استان هستیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در سطح ادارات نیز شاهد کمک های مدیران و کارکنان ادارات هستیم و شاغلین بسیاری از دستگاه ها بخشی از حقوق خود را صرف حمایت از آسیب دیدگان کرونا کرده اند.

حبیبی با اشاره به اینکه کمک های خیرخواهانه مربوط به کرونا را باید به ۲ بخش تقسیم کرد،افزود: بخشی از این کمک ها صرف حمایت از کادر درمانی و تامین تجهیزات بهداشتی شد که در این حوزه با همراهی و مشارکت خیران فعال در بازار، تجار و بازرگانان، فعالان صنعتی و سایر کمک های مردمی نیازها در این بخش تامین شد و تاکنون در این راستا ۴۰ میلیارد ریال به شکل نقدی و تقریبا معادل همین مقدار نیز به شکل غیرنقدی جمع آوری و در اختیار تیم درمان استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: یکی از این کمک ها دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که با پیگیری های مستمر استاندار به قزوین وارد شد و به بیمارستان ولایت اختصاص یافت و دغدغه کادر پزشکی این مرکز درمانی را مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی قزوین همراهی قابل توجهی را برای مقابله با کرونا داشته و در زمینه کمک های همدلانه و مومنانه نیز مشارکت پررنگی داشته اند،افزود: با توجه به فعالیت کشت و صنعت های بزرگ و مطرح در استان باید با هماهنگی جهاد کشاورزی از ظرفیت این مراکز بزرگ اقتصادی نیز برای جمع آوری کمک های مومنانه استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین نیز که سمت تامین منابع ستاد همدلی و کمک های مومنانه استان را عهده دار شده نیز در این نشست گفت: در حال تدارک و برنامه ریزی برای دریافت کمک های بیشتر از سوی فعالان اقتصادی از جمله صاحبان صنایع هستیم و در همین رابطه ۲۵۰ واحد تولیدی با درآمد و وضعیت مناسب شناسایی و از آنها برای ارایه کمک تقاضا شده است.

مهدی بخشنده افزود: حجم کمک های مومنانه (به جز کمک های مقابله با کرونا) دریافت شده در استان قزوین ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی در ادامه از اعضای ستاد همدلی و کمک های مومنانه خواست تا در شناسایی افراد نیازمند و کمک به توزیع عادلانه و مناسب کمک های جمع آوری شده همکاری و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.