علیرضا آشناگر روز دوشنبه در اولین جلسه قرارگاه استانی رزمایش مواسات در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار داشت: هدف از این نشست اجرای یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و خطاب ایشان در این اقدام مومنانه، تمام مردم هستند.

وی بیان کرد: تشکیل ستادهای مردمی برای مهار شیوع کرونا و کمک به اقشار مختلف جامعه در کنار تجهیز بیمارستان‌ها و تامین اقلام دارویی از دیگر اقدام‌های خیران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سپاه و فرمانداران در این مدت بود.

استاندار سمنان ادامه داد: اعتبارات عمرانی فرمانداری‌های استان کاسته شد و به حوزه سلامت اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه چهار بیمارستان مختص بیماران کرونا مشکل مواد مصرفی ندارد، تصریح کرد: خیران در صورت تمایل برای تهیه تجهیزات بیمارستانی اقدام و کمک کنند.

آشناگر با بیان اینکه پس از فرمایش مقام معظم رهبری با دستور آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، اولین جلسه قرارگاه استانی رزمایش مواسات برگزار شد اضافه کرد: ستادهای شهرستانی نیز در هشت شهرستان استان سمنان به منظور تحقق اهداف برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: کمک به افراد آسیب‌پذیر و کم درآمد در این روزها هدف اصلی این رزمایش است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در کنار افراد آسیب دیده تحت پوشش نهادهای حمایتی، افراد آبرومندی نیز به علت از دست دادن مشاغل با مشکل مواجه شدند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان ظرفیت معنوی مناسبی برای کمک به هم‌نوعان است.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

طبق آخرین آمار، یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۱۵۵ نفر در کل جهان به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.