به گزارش ایرنا ، فرماندار میبد امروز در نشست یادشده که با حضور تعدادی از مسئولان استان یزد برگزار شد، گفت: وقتی صنعت ، علم و تجربه در کنار هم باشند، با مشکل کمتری روبرو خواهیم شد، همچنین نوآوری ها و ابتکارها نتیجه تعامل میان کارفرمایان و کارگران است.
حسین فلاح تصریح کرد : با وجود نگاه خوب دولتمردان و تلاش صنعتگران آنچه از صادرات عاید واحدهای صنعتی به خصوص کوچک می شود، باید طوری برنامه ریزی کرد که بتوان یک سری قطعات ، دستگاه ها و ملزومات مورد نیاز کارخانه را خریداری کرد.
وی ادامه داد: این موضوعی است با وجودی که نیاز به پیگیری دارد، باید پیگیری شود لازم است امیدوار بود و تلاش کرد تا از شرایط سخت ایجاد شده به دنبال به وجود تحریم های اسکتبار جهانی در این مرحله عبور کنیم.
وی در ادامه پیشقدم شدن یک واحد صنعتی میبد با ارائه طرحی برای کاهش مصرف ، صرفه جویی 60 درصد و ذخیره آب را ستود و افزود : ان شاءالله با به نتیجه رسیدن این طرح صرفه جویی ، مراکز رشد و علم و فناوری در اجرای بهتر شدن آن همراهی خواهند داشت.
همچنین دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره اینکه هفته کار و کارگر، هفته بیان مشکلات جامعه کارگری و معرفی کارگران و کارفرمایان و تشکل های برتر نمونه است ، گفت : با بررسی های به عمل آمده یکی از کارخانه های کاشی میبد با نداشتن کارگر اخراجی به دلیل هماهنگی با تشکل شوراها خوب عمل کرد و واحد نمونه شد.
علی محمد دهقانی افزود: سالی که از طرف مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شد، جا دارد با هماهنگی میان کارگران و کارفرمایان تولید بیشتر، بهتر و با کیفیت تر و پرداخت حقوق مکفی و کمک های مالی به کارگران که در رونق تولید نقش دارند مورد توجه باشد.
وی همچنین از وجود بیشترین تشکل های جامعه کارگری و توسعه تشکل های کارگری در میبد و همکاری کارگران و کارفرمایان در این شهرستان تشکر کرد.
همچنین محمد صابری مدیرکل تامین اجتماعی یزد در این نشست به رفع موانع ، مسائل و مشکلات کارگران و کارفرمایان در حوزه تامین اجتماعی با توجه به نقشی که آنها در رونق تولید دارند، اشاره کرد.
همچنین مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت : در میبد وضعیت جامعه کسب و کارگر و روابط کارگر و کارفرما مطلوب است، طوریکه 20 درصد تشکل های کارگری استان مربوط به میبد است.
محمدجواد حیدری یادآور شد: منابع انسانی مهمترین عامل توسعه است و مدیریت بر این منابع نیز مشکل است و با مدیریت خوب ، نیروی خوب و کارفرمای خوب همراه با تعامل بین کارگران و کارفرمایان موفقیت در تولید و رونق تولید به دست می آید.
همچنین رئیس اداره تعاون میبد اظهار داشت: در این شهرستان حدود 17 هزار بیمه شده کارگری از میان 72 هزار بیمه شده اصلی و تبعی داریم که این موضوع نشان می دهد 70 درصد جمعیت بالای 100 هزار نفری شهرستان از طریق کارگری و فعالیت در کارخانه ارتزاق می کنند.
سید احمد علائی تصریح کرد : با توجه به تعامل کارگران و کارفرمایان که رونق میبد مرهون همت و تلاش آنهاست کاشی های تولیدی در کشور به عنوان برند مطرح است و تشکل های کارگری شهرستان نیز رتبه اول دارد .
وی در ادامه به حمایت برای بهتر شدن اوضاع کارگران در قالب پرداخت حقوق مکفی به آنها برای پشت سر گذاشتن مسیر سخت در پیش رو اشاره کرد.
به گفته مدیرعامل یکی از کارخانه های کاشی میبد این واحد حدود 240 نفر نیرو دارد که به کمک آنها طرح بازیافت آب که با اجرای آن فقط در کارخانجات میبد حدود 330 هزار متر مکعب آب در ماه امکان ذخیره سازی دارد ، برای اولین بار انجام شد .
علی معین صمدانی افزود : با حمایت های بی دریغ هیئت مدیره و مجموعه سهامداران بسیاری از کارها و طرح ها انجام شد ، همچنین ریسک اجرای طرح هایی نو برای اولین بار پذیرفته شد و سخت افزارها و نرم افزارهایی نیز توسط خود مجموعه طراحی و تولید شد.
استان یزد حدود سه هزار و 600 واحد تولیدی و صنعتی دارد که 400 مورد آن مربوط به میبد ی است.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.