هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: در این ستاد راهکارهای رفع تبعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی پساکرونا با حضور ادارات و نهادهای مختلف پس از کارشناسی به تصویب می‌رسد.
وی اضافه کرد: قبل از این ستاد باید بحث و بررسی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، اجتماعی و غیره با حضور مدیران کل مرتبط در کارگروهی کارشناسی شده و به ستاد ارسال شود.
استاندار قزوین تاکید کرد: در این ستادها و کارگروه‌ها اگر لازم شد باید نماینده بازرسی، دستگاه‌های نظارتی و همچنین نمایندگان خانه ملت حضور داشته باشند تا بتوان تصمیمات را به نحو مقتضی به تصویب رساند.
جمالی پور به طرح رزمایش همدلی و کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: این یک طرح دولتی نیست و فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان نباید در این اقدامات خیرخواهانه با دولت معامله کنند و یا اختلاف با دستگاه‌های اجرایی را به آن وارد نمایند.
مقام ارشد اجرایی استان قزوین تصریح کرد: دولت از واحدهایی که در طرح ستاد همدلی و کمک مومنانه نقش فعالی دارند، حمایت خواهد کرد که معافیت‌های مالیاتی می‌تواند بخشی از این حمایت‌ها باشد، اما در کل این یک‌ اقدام خودجوش و نیکوکارانه است و نباید در آن اجباری باشد.
جمالی پور بیان داشت: رسانه‌ها، منتقدان دولت، فعالان اجتماعی و دیگر فرهیختگان جامعه باید در این طرح مومنانه و خداپسندانه مشارکت کرده و با تشویق جامعه منتظر خط و مشی دولتی نباشند.
وی در واکنش به طرح پیشنهادی اتاق بازرگانی قزوین مبنی بر دریافت تسهیلات بانکی در این طرح اظهار داشت: در رزمایش همدلی و کمک مومنانه هیچ گونه سقف رقمی نباید تعیین شود و چون اقدامات خیرخواهانه است، استان تصمیم ندارد تسهیلات بانکی دریافت کند.
استاندار قزوین سپس به میزان آلودگی کرونا در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با اینکه استان قزوین در چهارراه آلوده‌ترین شهرهای کشور قرار گرفته بود، اما با کمک نیروهای جهادی و پشتکار کادر درمان و پزشکی توانست سیر انتقال این بیماری را نزولی کند.
جمالی پور با بیان اینکه کمک اصناف و بخش خصوصی در کنترل بیماری کرونا قابل تقدیر بود، اظهار داشت: اگرچه در این ۲ ماهه گذشته خسارات فراوانی در مشاغل و کسب‌ و کارها ایجاد شد، اما همدلی و همراهی همه اقشار و طبقات اجتماعی سبب شد که در مقابل این بیماری بایستیم.
استاندار قزوین به افزایش اعتماد عمومی بین دولت و مردم اشاره کرد و گفت: امروز به واسطه همدلی در دوره کرونا اعتماد عمومی بین مردم و دولت افزایش داشته و همه باید تلاش کنند تا علاوه بر حفظ چ‌رشد این سرمایه اجتماعی، اجازه ندهند دشمنان نظام و انقلاب مردم را مایوس کنند. 

جمالی پور خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های فراوانی برای تحقق جهش تولید است و در سال جاری ۱۰ طرح عمده برای آن پیش بینی کرده‌ایم که بعدها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: امروز استان قزوین به جایگاهی رسیده که بازرسی، دادستانی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای جهش تولید پای کار آمده‌اند و طرح و ایده ارایه می‌دهند که باید قدردان این انسجام باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.