مدیرکل استاندارد قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گواهینامه ها پس از بازدید و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد از محصولات وارداتی صادر شده است.

سیروس صارمی افزود: کالاهای وارداتی پس از ورود به کشور و گمرک، باید گواهینامه انطباق با استاندارد دریافت کنند و سپس ترخیص شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

این مسوول گفت: در سال گذشته همچنین 396 فقره گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی با استاندارد در قزوین صادر شد.

وی اظهار داشت: این گواهینامه برای انواع محصولات صادراتی از جمله مواد شوینده، محصولات پلاستیکی، شیشه، محصولات شیمیایی مواد غذایی خام و فرآوری شده و ... صادر شد.

صارمی یادآور شد: گواهینامه های صادراتی و وارداتی پس از فرایند نمونه برداری و آزمون روی نمونه کالاها و محصولاتی که قرار است به خارج صادرات شوند و همچنین کالاهایی که به گمرک وارد و قرار است در بازار داخل مورد مصرف قرار بگیرند، صادر می شود. 

مدیرکل استاندارد قزوین خاطرنشان کرد: اجازه ترخیص کالاهای صادراتی نامرغوب تاثیر منفی بر فرایند صادرات کالاهای داخلی می گذارد و از سویی دیگر ترخیص کالاهای وارداتی غیراستاندارد نیز سلامت و ایمنی هموطنان را به مخاطره می اندازد بنابراین استاندارد با بررسی این کالاها و انطباق آنها با استاندارد تلاش می کند تا کالاهای مرغوب ایرانی به بازارهای بین المللی راه یافته و همچنین کالاهایی استاندارد و مرغوب به بازار داخلی وارد شده و در اختیار هموطنان قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.