به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار ائمه جمعه استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجد النبی (ص) محل قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین رسالت قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه، دستگیری از مردم در بحران‌های احتمالی است و فعالیت این قرارگاه نباید فقط در رسیدگی به آسیب دیدگان ویروس کرونا محدود شود.



وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب، رسالت ویژه‌ای را برای طلبه‌ها در قرارگاه مواسات در نظر گرفته‌اند و امیدواریم همه با محور نمازجمعه این قرارگاه را با قدرت و جدیت در مسیر رسیدن به هدف یاری کنیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: پیوند نماز، زکات و انفاق می‌باید در این روزها بیشتر دیده شود چرا که خداوند دین و دنیا را در نماز جمعه پیوند زده و نمازجمعه را محلی برای رفع نیازهای مادی و معنوی مردم قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: به هر حال ماجرای ویروس کرونا زمانی به پایان خواهد رسید اما باید فضای انفاق در جامعه را به گونه‌ای رقم بزنیم که نمازهای جمعه و مساجد محور رفع نیازهای معیشتی مردم قرار گیرند و آن را مرجع دائمی انفاق و دستگیری از نیازمندان بدانند.

آیت الله عابدینی گفت: اگر انسان‌ها بهره‌ای از مال دنیا دارند از فضل خدای متعال است و ما نیز به موضوع مواسات به گونه‌ای نگاه کنیم که جایگاه بسیار بالاتری نسبت به انفاق دارد به طوری که در تاریخ اسلام هم انصار همین رویکرد را به مهاجرین داشتند و همه مال خود را با آنها تقسیم کردند.

وی تصریح کرد: خداوند فرموده حق مسلّمی از فقرا و نیازمندان در اموال شما وجود دارد که می‌باید پرداخت شود و این کارها لطف به مردم نیست بلکه انفاق رسالتی دینی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.