آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار با شورای مرکزی قرارگاه مردمی جهادی مدافعان سلامت استان ضمن تقدیر از زحمات تمامی افرادی که در این موقعیت حساس تلاش و مجاهدت می‌کنند، اظهار داشت: خوشبختانه از زمان شیوع ویروس کرونا، استان قزوین در توزیع اقلام بهداشتی به خوبی به میدان آمده و در این زمینه مشکل جدی در قزوین وجود نداشته است.
وی افزود: گروه‌های مردمی و مدافعان و مجاهدان سلامت نقش جدی در کند شدن سرعت انتشار این ویروس داشته اند و باید از زحمات و تلاش‌های آنها در این زمینه قدردانی کرد.
عابدینی با اشاره به اهمیت توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی با توجه به احتمال ادامه این بحران در کشور، عنوان کرد: با ادامه این بحران در جامعه به طور قطع برخی از قشرهای جامعه آسیب بیشتری را خواهند دید که باید برای آنها تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: برای کمک به محرومان و مستضعفان و کسانی که در این بحران متوجه آسیب‌های مادی مختلفی شده‌اند به طور مثال می‌توان مسجد النبی (ص) قزوین را به عنوان مکانی بزرگ برای جمع آوری کمک‌های مردمی و اقلام غذایی در نظر گرفت و از آنجا به صورت متمرکز بسته‌های غذایی تهیه شده را در بین نیازمندان توزیع کرد.
آیت الله عابدینی تصریح کرد: اگر خیران و متدینان شهر و استان بدانند که مکانی ایجاد شده که به صورت کاملا عادلانه، بهداشتی و منصفانه اقلام غذایی را در بین نیازمندان توزیع می‌کنند به طور قطع اعتماد خواهند کرد و کمک‌های خود را به سمت این مرکز ارسال خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه پس از بررسی و برطرف کردن مشکلات استان، می‌توان استان‌های دیگری را از لحاظ فکری و تشکیلاتی کمک کرد، گفت: استفاده از تجربه‌های دیگران در زمینه این بحران و همچنین انتقال تجربه‌های موفق در استان به سایر نقاط کشور می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری برای کنترل شیوع ویروس کرونا داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: موضوعات معیشتی و غذایی جزو سنگین‌ترین و جدی‌ترین برنامه‌های این تشکیلات خواهد بود که امیدواریم در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه مطالعه دینی موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در موضوع کرونا باید به فکر غذا و بهداشت باشیم و در ادامه باید خود را از نگاه ایمانی و معنوی هم ارتقا داده و آن را به همشهریان و مردم انتقال دهیم.
وی با اشاره به اینکه امروز کشور ترکیبی از جنگ‌ها و بحران‌های مختلف را تجربه می‌کند، بیان کرد: از یک طرف احتمال جنگ بیولوژیک وجود دارد و از طرفی کشور در تحریم‌های شدید و بی سابقه جریان استکبار قرار دارد.
عابدینی گفت: در این میان، تحریک احساسات مردم توسط رسانه‌های بیگانه را هم شاهد هستیم که این موضوعات کارها و اقدامات را با دشواری‌های مختلفی روبه رو می‌سازد و باید برای این تهدیدها پاسخ‌های مناسبی فراهم شود.
وی گفت: جغرافیایی سیاسی جهان ممکن است پس از این بحران تغییر جدی کند و شاید این اتفاقات سبب از بین رفتن سلطه استکبار جهانی شود که باید در این موضوعات کارهای و اقدامات علمی انجام شود.
آیت الله عابدینی افزود: مستند سازی این اقدامات از اهمیت بالایی برخوردار است و آیندگان باید بدانند که مدافعان و مجاهدان سلامت چه مجاهدت‌هایی را برای رشد و اعتلای کشور و اسلام و حفظ سلامت مردم انجام داده اند.
تاکنون ۷۲۴ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفته و از این تعداد نیز متاسفانه تاکنون ۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.