حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز سه‌شنبه در دیدار مدیرکل و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی که در آستانه روز احسان و نیکوکاری برگزار شد، افزود: مردم باید در کنار رعایت موارد بهداشتی و توصیه پزشکان و مسوولان، پرداخت صدقه را نیز برای دفع بلایا در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز پرداخت الکترونیکی صدقه با استفاده از شبکه‌های موبایلی مهیا شده و می‌توان به راحتی از این طریق به نیازمندان کمک کرد.

وی بیان کرد: در آموزه‌های دینی ما تأکید فراوانی بر صدقه دادن شده است که مایه دفع بلایا از انسان و اطرافیان می‌شود که باید این فرمایشات پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به خوبی انجام شود تا شاهد کم شدن شر کرونا از کشورمان باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با قدردانی از زحمات مسوولان و کارکنان کمیته امداد به اهمیت کار این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: یاری رساندن به افراد نیازمند یکی از کارهای مهمی‌است که به تدبیر امام خمینی (ره) و تاسیس کمیته امداد در اوایل انقلاب پایه‌گذاری شد و امروزه برکات این اقدام مبارک در کشور دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به افزایش مشارکت مردم در کمک به محرومان و نیازمندان تأکید کرد و اظهار داشت: کارهای مهمی‌در خصوص محرومیت‌زدایی، اشتغال، اکرام ایتام و رفع نیازمندی محرومان در استان صورت گرفته ولی باید با تبلیغات گسترده کمک‌های مردمی ‌را ساماندهی کرده و در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ دینی صدقه‌دادن در جامعه تلاش کنیم .

به گزارش ایرنا، ۱۴ اسفند در تقویم جمهوری اسلامی‌ایران به نام روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده‌است.

مقارن این روز نیز همه ساله جشن نیکوکاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.