آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در جلسه ستاد شئونات فرهنگی که با موضوع اعتکاف برگزار شد، با تاکید بر اینکه در عرصه اعتکاف نباید با رویکرد گزارش‌ دهی فعالیت کنیم، افزود: در این عرصه باید برای رضای خدا فعالیت کنیم تا کارها و برنامه‌ها اثرگذار و مطلوب شود.

وی اضافه کرد: خدا درباره حج فرموده که هرچه می‌توانید در مناسک حج، زاد و توشه بردارید و همه تلاشتان برای ارتقای تقوا باشد و پس از مناسک حج نیز ذکر و یاد خدا را رها نکنید و با جدیت بیشتر خدا را یاد کنید.

وی با بیان اینکه در نماز جمعه نیز همین گونه است و ذکر و تقوا از ارکان مهم این فریضه دینی محسوب می‌شود، افزود: باید حقایق تقوایی و ذکر در مراسم نماز جمعه و پس از آن برجسته دیده شود.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ۲ عنصر تقوا و ذکر در اعتکاف محور قرار دارد و باید تلاش کنیم تا هم از نظر مفهومی و هم از نظر کاربردی مورد توجه قرار گیرد و در تمام شئونات زندگی برجسته باشد تا جامعه به این سمت هدایت شود.

امام جمعه قزوین موضوع ولایت را به عنوان یکی از ارکان مهم دین برشمرد و گفت: پذیرش همه ذکرها و عبادت‌ها با ولایت امکان‌پذیر است و در روایات‌های دینی نیز تاکید شده اگر همه شب‌ها نماز بخوانیم، همه روزها را روزه بگیریم، همه ساله حج را به جای آوریم و همه مال خود را انفاق کنیم اما ندانیم امام زمانمان کیست، ذره‌ای ثواب نبرده‌ایم.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی‌ها هیچ گاه با رویکرد گزارش‌دهی وارد میدان نشدند و به همین خاطر فعالیت‌هایشان همیشه منشا خیر و برکت بود و ما نیز در کارهای خود باید رویکردمان خدایی باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ساختار اعتکاف همانند حج و مراسم نماز جمعه است، خاطرنشان کرد: گویا مراسم اعتکاف تمرینی برای ورود به حج و نماز جمعه است زیرا ذکر و تقوا عناصر اصلی در این سه فریضه دینی به شمار می‌آید.

وی، به مباحثی که باید در مراسم اعتکاف تبیین شود اشاره و تصریح کرد: پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب از مباحث مهمی است که در مراسم اعتکاف باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن مکتب و فرهنگ سردار سلیمانی که رهبری نیز فرمودند ایشان تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بودند نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: باید خروجی فعالیت‌ و برنامه‌های اعتکاف، افزایش جمعیت نمازگزاران مساجد و نمازهای جمعه باشد و اگر این گونه شود معلوم است که برنامه‌ها اثرگذار بوده است.

آیت‌الله عابدینی نقش رسانه‌ها در جذب هر چه بیشتر جوانان به اعتکاف را بسیار موثر دانست و بر پوشش هوشمندانه رسانه‌ها از مراسم اعتکاف به منظور فرهنگ‌سازی در جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و مسوول ستاد اعتکاف استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های ستاد اعتکاف ارایه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.