حجت الاسلام علی رمضانی روز دوشنبه در نشست خبری نخستین رویداد ملی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایران (فهما) در استان قزوین افزود: این ۳۰۰ فعالیت در ۳۰ برنامه شاخص با محورهای ارتقاء فعالیت‌های هنری و ادبی، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی و ترویج فعالیت‌های دینی در دسترس قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران (فهما) باعث ساماندهی روسای کانون فرهنگی می‌شود، اظهار داشت: در همین رابطه شورای سیاست‌گذاری کانون‌های مساجد متشکل از نماینده ولی فقیه، استاندار و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال هویت بخشی در مساجد بوده و این طرح را پیگیری می‌کند.

رمضانی یکی دیگر از امکانات این سامانه را رصد و پایش بچه‌های مسجد برای حمایت‌های مادی و پرورش خلاقیت‌ها عنوان کرد و گفت: درحال حاضر 365 کانون فرهنگی و هنری مساجد در این سامانه ثبت نام کرده اند و می توانند از حمایت های معنوی و مادی برخوردار شوند.
رییس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قزوین خاطرنشان کرد: شناسایی نیازها و حل مشکلات فرهنگی جامعه در گروه رونق برنامه‌های مساجد است که یکی از پیش نیازهای آن وجود همین سامانه است.

این مسؤول یادآور شد: فهما با هدف احیای فرهنگ هنر مساجد در ایران به دنبال جذب مخاطب حداکثری است که در همه کشور به خصوص استان اجرایی شده و نیازمند بسط و توسعه است.

در پایان این مراسم از تابلوی نشان فهما رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.