رحمان شمسی روز یکشنبه در همایش سنگربانان مساجد که در شهر «میراباد» از توابع بخش وزینه سردشت برگزار شد، افزود: هم‌اکنون ۲۳۵ باب مسجد فعال در سطح این شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان به ازای هر ۵۰۲ نفر یک مسجد وجود دارد در حالی‌که سرانه کشوری آن به ازای هر یک‌هزار و ۴۱ نفر، یک مسجد است.

وی با بیان اینکه تعداد مساجد این شهرستان نزدیک به سرانه جهانی است، اظهار داشت: سرانه جهانی مسجد به ازای هر ۴۳۶ نفر، یک مسجد است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در دنیای اسلام افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران افزایش شمار مساجد در جامعه بود که باعث شده امروز ایران به یکی از مقتدرترین و قدرتمندترین کشورهای اسلامی جهان مبدل شود.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت نیز در این مراسم گفت: بهره‌گیری بیشتر از کارکردهای مساجد زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات مردم خواهد شد.
ماموستا رحمان باروزه، مسجد را پایگاه اصلی وحدت و انسجام امت اسلامی عنوان کرد و افزود: وجود حدود چهار میلیون مسجد در جهان، ظرفیتی بالقوه برای معرفی ارزش‌های الهی است.
در این همایش، از سوی حوزه مقاومت نبی‌اکرم (ص) شهر میرآباد از ۱۸ روحانی، هیات امنا و خادمان مساجد این شهرستان تجلیل شد.

شهر میراباد با داشتن بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت مرکز بخش وزینه سردشت بوده و با مرکز شهرستان سردشت حدود ۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

۷۵۶۲/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.