اصغر گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین روز سه‌شنبه به مناسبت فرارسیدن دهه بنیاد مسکن و در جمع خبرنگاران تاکید کرد: از این تعداد، تهیه طرح هادی برای ۶۶۹ روستا و بازنگری طرح نیز برای ۳۶۷ روستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال برای ۱۰۳ روستای استان قزوین نیز تهیه طرح هادی و بازنگری آن با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، تصریح کرد: تاکنون برای ۴۰۱ روستای استان این طرح اجرایی شده که این طرح در ۶۵ روستا به مرحله پایانی رسیده است.

این مسوول یادآور شد: در حوزه صدور اسناد مالکیت، تاکنون در ۷۵ درصد از روستاهای استان این کار انجام شده تا جایی که از ۶۴ هزار و ۱۲۰ سند صادر شده، ۶ هزار و ۵۲۰ جلد آن مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت  بوده و برای امسال نیز صدور یک هزار و ۸۵۰ جلد سند هدف گذاری شده است.

به گفته وی، مشکل اصلی در حوزه صدور اسناد مالکیت روستایی، موقوفه بودن بخشی از اراضی روستایی است که متاسفانه علی‌رغم اقدامات صورت گرفته، به نظر می‌رسد در این زمینه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تلاش مضاعفی را باید در این حوزه به خرج دهد.

۲۳۵ روستای قزوین از سهمیه قیر رایگان بهره مند شده‌اند

گونجی با بیان اینکه از سال ۹۴ دولت در حوزه آسفالت معابر روستایی اقدام به سهمیه‌بندی و ارایه قیر رایگان کرده، افزود: در این رابطه تاکنون ۲۳۵ روستای استان از این سهمیه بهره‌مند شده و معابر آنها به میزان یک میلیون و ۴۳۰ هزار متر مربع آسفالت شده و برای امسال نیز ۵۰ روستا به میزان ۲۲۰ هزار متر مربع و ۱۵۲ میلیارد ریال را نیز اعتبار هدف‌گذاری کرده‌ایم.

این مسوول ادامه داد: در حوزه روستاهای هدف گردشگری نیز در ۱۴ روستا تاکنون ۴۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه صورت گرفته و در روستای آتان نیز به عنوان یکی از ۲ روستای دارای بافت باارزش نیز ۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی اشاره و افزود: از ۹۴ هزار واحد مسکن روستایی استان قزوین تاکنون ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد (۵۱ درصد) مقاوم سازی و بهسازی صورت گرفته که ۲۸ هزار و ۱۲ واحد آن مربوط به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی بوده که از سال ۸۴ تا ۹۸ ادامه داشته و در این بخش نیز ۶ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای امسال نیز چهار هزار واحد مشمول این طرح خواهند بود.

قزوین، استان پیشتاز در بازسازی مناطق سیل و زلزله زده کشور

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین، این استان را پیشرو در بازسازی مناطق سیل و زلزله‌زده کشور دانست و گفت: قزوین به عنوان ستاد معین، طی سال‌های گذشته و در زلزله آذربایجان شرقی (ورزقان) یک هزار و ۶۱۴ واحد احداثی، در زلزله کرمانشاه (گیلان غرب) ۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری و سه هزار و ۹۷۷ واحد احداثی و در سیل سال گذشته لرستان (نورآباد) نیز سه هزار و ۴۵۰ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۱۲۲ واحد احداثی حضور مستمری را داشته است.

به گفته وی، این نهاد در حادثه سیل سال گذشته استان قزوین نیز کار احداث ۸۲۰ واحد مسکونی را برعهده گرفته و در حال انجام آن هستیم.

وی با اشاره به احداث ۱۰۵ واحد مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول براساس تفاهم نامه مشترک در استان، خاطرنشان کرد: در حوزه کمک بلاعوض به اقشار کم‌درآمد بهزیستی و کمیته امداد، ۱۵ میلیارد ریال از سوی این نهاد پرداخت شده است.

گونجی با بیان اینکه تاکنون ۶ قطعه زمین رایگان در شهرهای بویین زهرا، تاکستان و قزوین به خانوارهای دارای ۲ معلول واگذار شده، گفت: در حوزه ارایه تسهیلات ودیعه مسکن نیز تاکنون از ۱۰ هزار و ۲۷۰ متقاضی معرفی شده به بانک، ۹ هزار و ۲۴۳ پرونده با ۸۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال منجر به عقد قرارداد شده است.

استان قزوین دارای ۸۴۴ روستای دارای خانوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.