حسین گون‌گور روز دوشنبه در دیدار با سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به حضور چند هیأت اقتصادی و تجاری از ترکیه در تبریز در روزهای گذشته، اظهار داشت: حضور این هیأت‌ها به خوبی نگرش ما به همکاری با ایران به خصوص این استان را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه روابط ملت‌ها نیز به اندازه روابط دولت‌ها مهم است، افزود: یکی از راه‌های ارتباط بین ملت‌ها، گردشگری است و ما آماده‌ایم با تعریف طرح های مختلف همکاری خود را در این حوزه گسترش دهیم.
سرکنسول ترکیه در تبریز با اشاره به زلزله شب گذشته در غرب ایران، خاطرنشان کرد: ترکیه نیز کشوری زلزله‌خیز است و می‌توانیم تجربه یکدیگر را در حوزه مدیریت بحران و مقابله با آسیب‌های زلزله به اشتراک بگذاریم.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی هم با اشاره به اراده ملی ایران و ترکیه بر استحکام روابط در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: ما زمینه‌های بسیار زیادی برای گسترش همکاری‌ها با کشور ترکیه داریم و مدیریت این استان آماده حمایت از فعالیت سرمایه‌گذاران ترک است.
جواد رحمتی با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه یک روابط راهبردی است، افزود: با وجود مشکلاتی که در 40 سال گذشته برای تحت تاثیر قرار دادن این روابط ایجاد شده است اما دو کشور همچنان از رابطه‌ای مستحکم و عمیق برخوردارند.
وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اراده ملی ایران و ترکیه برای تحکیم روابط، سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید افزایش یابد.
رحمتی با اشاره به ظرفیت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان، ابراز امیدواری کرد: سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ترکیه با شناخت کامل از این ظرفیت‌ها در حوزه همکاری‌های مشترک حضور یابند.
وی، صنعت خودرو و قطعه‌سازی و گردشگری را از جمله زمینه‌های مناسب همکاری مشترک استان با ترکیه دانست و گفت: تعریف ساز و کارهای همکاری مشترک در این حوزه‌ها ضروری است.
رحمتی افزود: ظرفیت‌های مشترک دو طرف باید در نشست‌های تخصصی بررسی و منجر به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری شود.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین با آرزوی موفقیت برای سرکنسول جدید ترکیه در تبریز، نسبت به برداشتن گام‌های جدید و جدی در زمینه روابط مشترک اظهار امیدواری کرد.
حسین گون گور به تازگی به جای چاغلار فاحری چاکر به عنوان سرکنسول ترکیه در تبریز مشغول بکار شده است.
3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.