به گزارش خبرنگار مهر، جلسه فوق العاده مدیریت بحران برای بررسی وضعیت آسیب‌های ناشی از سیلاب و سرمازدگی روز جمعه در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

یدالله ملکی در این نشست اظهار داشت: در سال گذشته ۳۰ کیلومتر علامت گذاری و ۲۴ هکتار آزادسازی بستر رودخانه‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب‌ها حدود ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر لایروبی رودخانه‌های خارج از محدوده شهرها انجام شده است.

ملکی تصریح کرد: رودخانه‌هایی که این روزها بازگشایی شده که تا ۴۰ سال قبل هم از مسیر آنها آبی عبور نکرده بود اما مسیل و مسیر رودخانه بودند و با این کار از سیلاب جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: ۲۳ قرارداد منعقد شده و پیمانکاران در حال انجام اقدامات لازم برای ایمن سازی رودخانه‌ها هستند.

ملکی اضافه کرد: با پیش بینی بارش‌ها خوشبختانه هشدارهای لازم از سوی هواشناسی داده شد و اقداماتی صورت گرفت تا خسارت‌ها به حداقل برسد و همکاری و هماهنگی در این عرصه بسیار منطقی و مطلوب بود.

وی اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای در استان ۶۲ ایستگاه باران سنجی و ۱۲ ایستگاه تبخیرسنجی فعال دارد که نسبت به بررسی شرایط آب و هوایی اقدام می‌کند.

ملکی افزود: رودخانه خر رود دارای سه شاخه از مسیر زنجان با حجم ۵۲ مترمکعب، شاخه آبگرم با ۵۱ مترمکعب و در مجموع ۷۵ مترمکعب آب وارد سد نهب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: در سد نهب تا حجم ۱۰۰ مترمکعب امکان ذخیره سازی وجود دارد و برای رفع سیلاب اقدام شده است.

وی بیان کرد: در شهر اسفرورین مشکل تهدید سیلاب داریم و باید با همکاری شورای شهر نسبت به نصب دریچه اقدام شود تا از سیلاب جلوگیری شود.

ملکی گفت: تاکنون چندین نوبت نسبت به ساخت دریچه در کنار بند انحرافی اقدام شده اما کشاورزان آن را تخریب کرده و مسیر آب را باز کرده‌اند و همچنان با تهدید سیل در اسفرورین مواجه هستیم که باید برای آن تدبیر کرد.

وی یادآور شد: اگر اهالی محل و شورای شهر همکاری نکنند برای پیشگیری از حوادث احتمالی و سیلاب از مسیر دستگاه قضائی اقدام خواهیم کرد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.