هدایت الله جمالی پور روز جمعه در جلسه فوق العاده مدیریت بحران برای بررسی وضعیت آسیب‌های ناشی از سیلاب و سرمازدگی افزود: پارسال از محل سیلاب‌ها بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این استان خسارت وارد شد که امسال با برنامه ریزی به موقع و تمهیدات فراهم شده خسارت‌ها به حداقل رسیده است.
استاندار قزوین تصریح کرد: بارش‌ها امسال خیلی خوب بود و اقدامات به هنگام موجب شد کمترین خسارت را داشته باشیم که جا دارد از تلاش همه مدیران تشکر کنیم.
جمالی پور با بیان اینکه هرچه پیش بینی به موقع و به هنگام باشد خسارت‌ها کمتر می‌شود یادآورشد:  تا زمانی که هواشناسی هشدار تغییر هوا را داد همه باید در آماده باش کامل باشند تا غافلگیر نشویم.
استاندار قزوین از مدیران دستگاه‌های امدادرسانی و مدیریت بحران این استان خواست که از رودخانه‌های محدوده شهرها بازدید کرده و وضعیت لایروبی آنها را بررسی کنند تا نواقص برطرف شود.
وی افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی پیک بارندگی را سپری کرده‌ایم ولی چون سیستم بارشی تا دوشنبه در سطح این استان حضور دارد در حال حاضر باید آماده باشیم و غفلت نکنیم.

به گفته جمالی پور ، با توجه به فصل بهار امکان بارش همچنان وجود دارد و لازم است در روزهای آینده مراقبت شود تا برای همه شرایط آماده باشیم و یک بازنگری در نقاط ضعف داشته باشیم و نواقص را برطرف کنیم.
جمالی پور بر لزوم برطرف کردن احتمالات ناشی از خطر سیل تاکید کرد و اظهار داشت: باید با بازدید میدانی از مناطق سیل زده نقاط تهدید و خطر را شناسایی و رفع کنیم.
استاندار قزوین گفت : مدیران با سختی‌های زیادی روبرو هستند و کارهای انجام شده نیز ارزشمند است و باید شرایط را مدیریت کرد و از همه کسانی که در این ایام تلاش کردند باید تقدیر شود.

جمالی پور بر لزوم بازنگری در ظرفیت نیروهای امدادی استان قزوین تاکید و در خصوص پیگیری اعتبارات ایجاد ایستگاههای هواشناسی در جنوب شهر قزوین و نیز ضرورت بستن دریچه رودخانه در شهر اسفرورین نکاتی را یادآور شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.