یدالله ملکی روز دوشنبه در ستاد مدیریت بحران استان قزوین افزود: سال گذشته جاری شدن سیلاب در سه راهی پلی وینا آب فراوانی را وارد منطقه هفت سنگان کرد و امسال باید اقدامات لازم را برای خروج آب از این نقطه انجام دهیم.

وی تاکید کرد: اقداماتی که سال ۹۸ برای رفع خطر رودخانه‌های استان انجام شد، در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بود و بیشتر مناطق مخاطره آمیز لایروبی و بازگشایی شدند.
ملکی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با آزادسازی ۲۴ هکتار از بستر رودخانه و لایروبی ۳۰ کیلومتر اقدامات بسیار خوبی انجام شد و امسال نیز تصمیم داریم ۳۰ هکتار آزادسازی و ۶۲ کیلومتر لایروبی انجام دهیم.
این مسؤول بیان داشت: به علت شرایط جوی پیش رو تا یک هفته آینده اطلاع رسانی شده است که از اسکان و تردد در نزدیکی رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود تا در صورت احتمال وقوع سیلاب کمترین خسارات را شاهد باشیم.
ملکی به خرید دریچه‌های آب در سد نهب شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: با خرید این دریچه‌ها و تمهیدات انجام شده اطمینان داریم که خطرات سیلاب متوجه شهرهای شال و اسفرورین نخواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه هم اکنون ۲.۵ میلیون متر آب سد زیاران آبگیری می‌شود، اظهار داشت: این سد ۳۱۱ میلیون متر مکعب ذخیره آبی دارد و با ۱۰۰ میلیون متر مکعب دیگر کل ظرفیت سد تکمیل خواهد شد.

استان قزوین دارای ۱۵۷ رشته رودخانه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.