مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: با وجود طغیان رودخانه های یاد شده مشکلی برای روستاها و شهرهای اطراف ایجاد نشده و اوضاع تحت کنترل است.

وی اظهار داشت: لایروبی رودخانه ها و اصلاح نقاط حادثه خیز مربوط به آنها که اوایل امسال انجام شده کمک زیادی به پیشگیری از سیل در استان قزوین کرده است.

این مسوول گفت: به دنبال بارش قابل توجه باران ۲ تا ۳ روستا در بخش دشتابی بوئین زهرا و بخش مرکزی تاکستان دچار آبگرفتگی شدند که با حضور تیم های امدادی این مشکل در نقاط یاد شده برطرف شد.

مهدیخانی با اشاره به نقش ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم بستر رودخانه ها که احتمال خسارات جانی و مالی را افزایش می دهد،افزود: برخی کشاورزان در بخش مرکزی تاکستان اقدام به تصرف غیرقانونی بخش هایی از حریم بستر رودخانه ها کرده بودند که در روز جاری با هماهنگی و دستور مقام قضائی، ساخت و ساز انجام شده قلع و قمع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین از شهروندان خواست در شرایط فعلی و هنگام بارندگی ها تا از حضور و اتراق در کنار رودخانه ها و حریم بستر آنها خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.