مریم بیدخام روز سه شنبه در نشست کارگروه اجتماعی ستاد استانی مبارزه با کرونا که با هدف ساماندهی نذورات مردمی و خیرین در ایام شعبان و ماه رمضان برگزار شد،افزود: بسیاری از خیران و تشکل‌های مردمی هرساله جشن‌های نیمه شعبان را برگزار می‌کردند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم چنین امکانی فراهم نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان، از عموم مردم و خیران دعوت می‌شود تا هزینه برگزاری جشن‌ها را به حساب هلال‌احمر و به منظور مقابله با بیماری کرونا واریز کنند تا با نظر مساعد خیران در محل های ضروری و مورد نظر هزینه شود.

بیدخام به لزوم ساماندهی کمک‌های مردمی و خیران و جمع‌آوری هزینه‌ جشن‌های نیمه شعبان برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بهتر است هزینه های یاد شده امسال صرف مقابله با کرونا و حمایت از اقشار آسیب پذیر شود.

این مسؤول تصریح کرد: از خیران و افرادی که هر سال جشن‌های نیمه شعبان را برگزار می‌کردند، دعوت می‌کنیم تا امسال هزینه برگزاری جشن‌ها را به حساب هلال‌احمر و به منظور مقابله با کرونا واریز کنند تا با محوریت دانشگاه علوم پزشکی هزینه شود.

بیدخام با تقدیر از مشارکت شهروندان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی مورد تاکید کادر درمان و بهداشت استان،گفت: استان قزوین تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته توانسته نمره خوبی در مقابله و کنترل بیماری کرونا به دست آورد که این روند باید همچنان ادامه باید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به تبعات آسیب‌های اجتماعی پس از کرونا اشاره کرد و گفت: در خصوص این بحران در حال حاضر برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفته است، اما پس از مهار این ویروس باید تدابیر لازم برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده اندیشیده شود.

بیدخام خاطرنشان کرد: در این روزها، بسته های غذایی و بهداشتی با مشارکت‌های مردمی و دستگاه های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر تهیه شده و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته و علاوه بر آن با هماهنگی‌های بعمل آمده مقرر شد هلال احمر نسبت به حمایت از بیماران خاص اقدام کنند.

 وی یادآور شد: شماره حساب خیران جمعیت هلال احمر استان قزوین به شماره ۵۲۸۶۸۶۸۶۳۷ نزد بانک ملت آماده جمع آوری کمک‌های مردمی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.