به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، مریم بیدخام در کارگره تخصصی مسائل اجتماعی و فرهنگی استان قزوین افزود: در 114 جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور برنامه های نشاط اجتماعی تصویب و طرح عملیاتی آن را برای سال جاری در اسفندماه سال 97 به استانداران، فرمانداران و شهرداری ها ابلاغ شده است.
وی در تشریح برنامه های فرهنگی که باید شهرداری قزوین برای سال جاری اجرا و برگزار کند،تصریح کرد: ایجاد گذرگاه های گل و گیاه و شکوفه های فصلی در پارک ها و فضای سبز و همچنین معابر شهری، اجرای برنامه های محله شاد، برپایی ایستگاه های غذا و کافه های خیابانی، رنگ آمیزی مبلمان شهری و نورپردازی های مناسب به انتقال پیام امید و نشاط در بین اجتماع کمک کند.
بیدخام همچنین گفت: مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ایجاد گذرگاه های فرهنگ، هنر و تاریخ در نواحی بافت های تاریخی اقدام کند و با استفاده از موزه گردانی و نمایش بخش های خصوصی میزبان سایر استان ها باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به جشن پیوندهای بادوام در استان اشاره کرد و گفت: اداره کل بهزیستی باید با شناسایی زوج هایی که بیش از 25 سال از ازدواجشان می گذرد در راستای ارتقای فرهنگی ازدواج اقدام کند.
بیدخام به نقش برنامه های نشاط اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: به طور حتم بهترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی، شاد زیستی برپایه شئونات اسلامی، افزایش مشارکت اجتماعی و ارتقای سلامت روانی جامعه حرکت به سمت برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت نشاط اجتماعی است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.