مریم بیدخام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی زمان مناسبی برای تدارک برنامه های فرهنگی، اجتماعی و هنری استان قزوین در سال 98 است.
وی اضافه کرد: اجرای هرچه باشکوهتر برنامه های این هفته می تواند سر آغاز تحولات فرهنگی و هنری در استان باشد و افزایش فعالیت های هنری به طور قطع با افزایش سطح نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی همراه خواهد بود.
بیدخام با بیان اینکه هنرمندان همواره با مردم هستند، اظهار داشت: نقش هنرمند در فرهنگسازی جامعه بی بدیل است و هنرمندان قادرند که برای افراد جامعه در زمینه های مختلف اجتماعی ، فرهنگ آفرینی کنند.
این مسئول در تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: بررسی مشکلات هنرمندان، غبار روبی از مزار شهدا، رونمایی از آثار حوزه هنری در سال گذشته از جمله اقداماتی است که انتظار می رود اهتمام ویژه ای برای هرچه بهتر برگزار شدن آن ایجاد شود.
بیدخام خاطرنشان کرد: تأثیر هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی غیرقابل‌انکار است و هر اندازه فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه افزایش یابد بدون شک مشکلات اجتماعی نیز به پیروی از آن کمتر می شود.
«روز هنر انقلاب اسلامی» پس از شهادت شهید آوینی در 20 فروردین و بنا به پیشنهاد جمعی از هنرمندان به این عنوان نامگذاری شد.
6012/9925
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.