به گزارش ایرنا، محمد نوذری عصر دوشنبه در جلسه کانون های فرهنگی هنری استان خواستار استفاده از ظرفیت بسیار گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحث آموزش مهارت های مختلف برای جوانان از فنون به منجر به اشتغال، مهارت های زندگی، ارتباطی، آموزش های فرهنگی ، دینی – مذهبی و اجتماعی شد.
وی افزود: فعالیت هایی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت می گیرد مربوط به دهه های گذشته است و امروز جوانان ما نیاز به مباحث جدید و متنوعی دارند.
معاون استاندار ایلام با تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی باید تبدیل به مراکز علمی ، آموزش های مهارت های زندگی و اشتغالزایی شود، تصریح کرد: این کانون ها می توانند به دنبال ارائه آموزش های متنوع و به روز به جوانان هر منطقه و روستا باشند.
نوذری با اشاره به مشکل اشتغال جوانان افزود: اولین نیاز امروز جوانان اشتغال است که متأسفانه با دریافت یک مدرک تحصیلی فاقد مهارت کافی برای اشتغال هستند و این کانون ها می توانند شرایطی را ایجاد کنند که مهارت های اشتغالزایی را در این مراکز برای جوانان ارائه کنند.
وی با تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد گستردگی خوبی در استان دارد، ابراز داشت: می توان از این ظرفیت برای ارائه مهارت های زندگی ، اجتماعی، آموزش مسائل دینی و مذهبی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی و اشتغال زایی در بین جوانان بهره برد.
وذری یادآور شد: بزرگترین مشکلی که در بحث انجام فعالیت های فرهنگی داریم این است که همواره به دنبال آمارهای کمی هستیم و به خروجی این فعالیت ها توجه نمی کنیم و در این زمینه باید برنامه ریزی دقیق داشته و سرفصل هایی را برای فعالیت کانون ها تعریف کنیم که منجر به توانمندسازی جوانان در عرصه های مختلف شود.

** فعالیت 295 کانون فرهنگی و هنری مساجد در ایلام
مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: 295 کانون در سطح مساجد استان فعالیت دارند که 109 مورد از آنها در مناطق شهری استان است.
حجت الاسلام علی چراغی پور گفت: بیش از هفت هزار نفر در این کانون ها عضویت دارند و در زمینه های مختلف قرآنی، کتابخوانی، نویسندگی، فعالیت دینی و مذ هبی و ... فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در سال جاری 15 هزار جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال به کانون های فرهنگی و هنری مساجد از طرف ارشاد استان اهدا شده است.
چراغی پور بیان داشت: سه خانه فرهنگ دیجیتال، 18 مرکز خانه های نور، 6 مرکز کانون فرهنگی در دانشگاه ها و پنج مرکز کانون فرهنگی و هنری در زندان های استان فعال است.
وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری استان نیازمند بودجه، تجهیزات و به روزسانی امکانات هستند که در این زمینه مسئولان استان و فرمانداران باید همکاری داشته باشند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.